Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - pedagogika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (291.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha: 
Portál. 

Katedra pedagogiky 
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 

Kraus, B., & Poláčková, V., et al. (2001). Člověk, 
prostředí, výchova. Brno: Paido.  

22. 

Specifika pedagogické a 

výukové komunikace (IRF komunikační 
struktura, dialog ve výuce a dialogické 
vyučování, vedení diskuse, rozhovor). 

•  Jak se odlišuje pedagogická komunikace v 

hromadném, skupinovém a individuálním 
vyučování? 

•  Písemná sebereflexe vlastního komunikačního 

výstupu. 

Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido. 

Mareš, J., & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. 
Brno: MU. 

Nelešovská, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a 
praxi. Praha: Grada. 

23. 

Otázky pedagoga ve výukové 

komunikaci (význam otázek v procesu 
učení, otázky dle kognitivní 
náročnosti.). Zpětná vazba pedagoga 
v pedagogické a výukové komunikaci 
(funkce zpětné vazby, pravidla pro 
poskytování zpětné vazby, typy). 

•   Uveďte příklady otázek různé kognitivní 

náročnosti z vlastní praxe.  

Fisher, R. (2011). Učíme děti myslet a učit se: praktický 
průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál. 
Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). 
Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. 
Švaříček, R. (2013). Sedm pravidel kognitivně náročné 
výuky. Komenský, 138(1), 11–17. 

24.        Kvalita školy a pedagogická 
evaluace jako proces, přístupy k 
pedagogické evaluaci, typy pedagogické 
evaluace. 

•  Uveďte příklad autoevaluační činnosti učitele 

v praxi. 

Vašťatková, J. (2010).  Autoevaluace a benchmarking ve 
škole. Olomouc: Hanex. 
Dvořák, D., Starý, K., Urbánek, T., Chvál, M., & 
Walterová, E. (2011). Česká základní škola. Vícepřípadová 
studie. Praha: Karolinum. 

Témata, do kterých materiál patří