SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha:
Portál.
Katedra pedagogiky
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
8
Kraus, B., & Poláčková, V., et al. (2001). Člověk,
prostředí, výchova. Brno: Paido.
22.
Specifika pedagogické a
výukové komunikace (IRF komunikační
struktura, dialog ve výuce a dialogické
vyučování, vedení diskuse, rozhovor).
• Jak se odlišuje pedagogická komunikace v
hromadném, skupinovém a individuálním
vyučování?
• Písemná sebereflexe vlastního komunikačního
výstupu.
Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido.
Mareš, J., & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole.
Brno: MU.
Nelešovská, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a
praxi. Praha: Grada.
23.
Otázky pedagoga ve výukové
komunikaci (význam otázek v procesu
učení, otázky dle kognitivní
náročnosti.). Zpětná vazba pedagoga
v pedagogické a výukové komunikaci
(funkce zpětné vazby, pravidla pro
poskytování zpětné vazby, typy).
• Uveďte příklady otázek různé kognitivní
náročnosti z vlastní praxe.
Fisher, R. (2011). Učíme děti myslet a učit se: praktický
průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál.
Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012).
Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
Švaříček, R. (2013). Sedm pravidel kognitivně náročné
výuky. Komenský, 138(1), 11–17.
24. Kvalita školy a pedagogická
evaluace jako proces, přístupy k
pedagogické evaluaci, typy pedagogické
evaluace.
• Uveďte příklad autoevaluační činnosti učitele
v praxi.
Vašťatková, J. (2010). Autoevaluace a benchmarking ve
škole. Olomouc: Hanex.
Dvořák, D., Starý, K., Urbánek, T., Chvál, M., &
Walterová, E. (2011). Česká základní škola. Vícepřípadová
studie. Praha: Karolinum.