SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Ústní a písemná zkouška, didaktické
testy. Autonomní a heteronomní
hodnocení, komplexní rozvíjející
hodnocení a vliv hodnocení na školní
úspěch a neúspěch.
• Na základě vámi zkonstruovaného znalostního
testu pro žáky v předmětu, na který máte
aprobaci (viz portfoliový úkol v předmětu
výzkum v pedagogické praxi) ukažte, jak se
test konstruuje, jak se zpracovávají data, jak se
interpretují.
Chráska, M. (1999). Didaktické testy: příručka pro učitele
a studenty učitelství. Brno: Paido.
Kratochvílová, J. (2012). Aktivní spoluúčast žáka při
hodnocení – zdroj inspirace rozvoje osobnosti žáka a
pokládání základů zodpovědnosti za kvalitu svého života.
In Z. Helus, H. Lukášová, J. Kratochvílová, K. Rýdl, V.
Spilková, & T. Zdražil, Proměny pojetí vzdělávání a
Katedra pedagogiky
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
6
• K vybranému výstupu z výuky (např. referát,
slohová práce, projekt, …) vytvořte kritéria a
případně indikátory jeho hodnocení.
školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické
souvislosti. Praha: Asociace waldorfských škol ČR.
Chvál, M., Procházková, I., & Straková, J. (2015).
Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy.
[online]. Praha: ČŠI. Dostupné z:
http://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Hodnoceni-vysledku-
vzdelavani-didaktickymi-testy
16.
Autentické učení, jeho podstata
a principy. Problémová metoda
a problémové vyučování. Projektová
výuka. Pedagogický pragmatismus a
jeho představitelé.
• Diskutujte výhody a nevýhody vybrané
reformní školy či inovativního směru.
Kratochvílová, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.
Brno: Masarykova univerzita.
Šíp, R. (2016). Dewey a „český Dewey“, pedagogika a
ideologie. Pedagogika 66(2), 134–153.