Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - pedagogika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (291.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Ústní a písemná zkouška, didaktické 
testy. Autonomní a heteronomní 
hodnocení, komplexní rozvíjející 
hodnocení a vliv hodnocení na školní 
úspěch a neúspěch.  

•  Na základě vámi zkonstruovaného znalostního 

testu pro žáky v předmětu, na který máte 
aprobaci (viz portfoliový úkol v předmětu 
výzkum v pedagogické praxi) ukažte, jak se 
test konstruuje, jak se zpracovávají data, jak se 
interpretují.  

Chráska, M. (1999). Didaktické testy: příručka pro učitele 
a studenty učitelství. Brno: Paido. 
Kratochvílová, J. (2012). Aktivní spoluúčast žáka při 
hodnocení – zdroj inspirace rozvoje osobnosti žáka a 
pokládání základů zodpovědnosti za kvalitu svého života. 
In Z. Helus, H. Lukášová, J. Kratochvílová, K. Rýdl, V. 
Spilková, & T. Zdražil, Proměny pojetí vzdělávání a 

Katedra pedagogiky 
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 

•  K vybranému výstupu z výuky (např. referát, 

slohová práce, projekt, …) vytvořte kritéria a 
případně indikátory jeho hodnocení.  

školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické 
souvislosti. Praha: Asociace waldorfských škol ČR. 

Chvál, M., Procházková, I., & Straková, J. (2015). 
Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. 
[online]. Praha: ČŠI. Dostupné z: 
http://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Hodnoceni-vysledku-
vzdelavani-didaktickymi-testy 

16. 

Autentické učení, jeho podstata 

a principy. Problémová metoda 
a problémové vyučování. Projektová 
výuka. Pedagogický pragmatismus a 
jeho představitelé.  

•  Diskutujte výhody a nevýhody vybrané 

reformní školy či inovativního směru. 

Kratochvílová, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. 
Brno: Masarykova univerzita.  

Šíp, R. (2016). Dewey a „český Dewey“, pedagogika a 
ideologie. Pedagogika 66(2), 134–153.

Témata, do kterých materiál patří