SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Co by měl (mohl) obsahovat scénář
mikrovýstupu, ve kterém se představíte jako 
třídní učitel (učitelka) rodičům svých žáků na 
první společné schůzce s nimi? 
Možný, I. (2008). Rodina a společnost. Praha: 
Sociologické nakladatelství. 
Rabušicová, M. (2004). Škola a (versus) rodina. Brno: 
Masarykova univerzita. 
Střelec, S. (Ed.). (2004). Studie z teorie a metodiky výchovy 
I. Brno: Masarykova univerzita. 
Střelec, S. (Ed.). (2006). Studie z teorie a metodiky výchovy 
II. Brno: Masarykova univerzita,  
20.
Kázeň a svoboda ve výchově.
Otázky školní kázně (analýza 
neukázněného chování, řešení 
výchovného konfliktu). Autorita ve 
výchově. Moc ve školní třídě. 
• Vyjmenujte různé způsoby motivace žáků ve
výuce a na vybraném příkladu ilustrujte 
způsob jejich aplikace (databáze různých 
způsobů motivace). 
• Uveďte příklady efektivního řízení třídy,
kterým můžete předcházet vyrušování žáků. 
Ilustrujte použití některých opatření v praxi. 
Bendl, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole. Praha: 
Triton. 
Šeďová, K. (2011). Mocenské konstelace ve výukové 
komunikaci. Studia paedagogica, 16(1), 89−118.  
Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J., 
Šalamounová, Z., Kohoutek, T., et al. (2015). 
Z posluchárny za katedru: mocenské vztahy ve výuce. Brno: 
MU. 
https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/bo
ok/800 
21.
Výchovná prostředí.
Charakteristika školního, vrstevnického 
a lokálního prostředí. Komunitní škola, 
otevřená škola. 
• Charakterizujte prostředí vybrané školy, na
které jste praktikovali.
Bradová, J. (2013): Rodiče vítání: Se Zdeňkem Slejškou o 
otevírání škol rodičům a rodičů školám, Komenský 137(3), 
5–11. http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/wp-
content/uploads/sites/17/2014/10/komensky_03_13.pdf 
