SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Co by měl (mohl) obsahovat scénář
mikrovýstupu, ve kterém se představíte jako
třídní učitel (učitelka) rodičům svých žáků na
první společné schůzce s nimi?
Možný, I. (2008). Rodina a společnost. Praha:
Sociologické nakladatelství.
Rabušicová, M. (2004). Škola a (versus) rodina. Brno:
Masarykova univerzita.
Střelec, S. (Ed.). (2004). Studie z teorie a metodiky výchovy
I. Brno: Masarykova univerzita.
Střelec, S. (Ed.). (2006). Studie z teorie a metodiky výchovy
II. Brno: Masarykova univerzita,
20.
Kázeň a svoboda ve výchově.
Otázky školní kázně (analýza
neukázněného chování, řešení
výchovného konfliktu). Autorita ve
výchově. Moc ve školní třídě.
• Vyjmenujte různé způsoby motivace žáků ve
výuce a na vybraném příkladu ilustrujte
způsob jejich aplikace (databáze různých
způsobů motivace).
• Uveďte příklady efektivního řízení třídy,
kterým můžete předcházet vyrušování žáků.
Ilustrujte použití některých opatření v praxi.
Bendl, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole. Praha:
Triton.
Šeďová, K. (2011). Mocenské konstelace ve výukové
komunikaci. Studia paedagogica, 16(1), 89−118.
Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J.,
Šalamounová, Z., Kohoutek, T., et al. (2015).
Z posluchárny za katedru: mocenské vztahy ve výuce. Brno:
MU.
https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/bo
ok/800
21.
Výchovná prostředí.
Charakteristika školního, vrstevnického
a lokálního prostředí. Komunitní škola,
otevřená škola.
• Charakterizujte prostředí vybrané školy, na
které jste praktikovali.
Bradová, J. (2013): Rodiče vítání: Se Zdeňkem Slejškou o
otevírání škol rodičům a rodičů školám, Komenský 137(3),
5–11. http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/wp-
content/uploads/sites/17/2014/10/komensky_03_13.pdf