Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - pedagogika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (291.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

oborových obsahů do obsahů kurikula a jak se 
z kurikulárních obsahů stávají obsahy mysli. 
Na příkladu vybraných oborových znalostí či 
dovedností zdůvodněte kritéria jejich výběru a 
uspořádání v kurikulu.  

Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy 
školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: 
Paido. (Kapitoly 6, 7, 8). 

Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací 
hodině. Praha: Portál.  

11. 

Projektování výuky (ŠVP jako 

východisko pro projektování výuky), 
časový tematický plán a příprava na 
výukovou jednotku. Výukové cíle, 
vzdělávací obsah, jeho koncipování, 
didaktická analýza učiva, tvorba 
učebních úloh.  

•  Na příkladu didaktické kazuistiky z vašeho 

aprobačního předmětu objasněte souvztažnost 
mezi výukovými obsahy, cíli, činnostmi žáků 
a jejich možnostmi.  Kriticky přezkoumejte 
navrhované alternativy (alterace) řešení 
výukové situace a předložte alternativy další. 

Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., 
Lokajíčková, V., et al. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: 
obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování 
výuky. Brno: Masarykova univerzita. (Kapitoly 8, 9). 
http://didacticaviva.ped.muni.cz/data_PDF/Kvalita_Kap_8.
pdf  

http://didacticaviva.ped.muni.cz 

12. 

Výukové strategie (deduktivní, 

induktivní a sociálně zprostředkovaná 
výuka). Typy výuky: výuka 
informativní, heuristická, produkční. 
Vyučovací metody, jejich klasifikace a 
kritéria výběru. Pedagogický odkaz J. 
A. Komenského ve vztahu k současným 
výukovým strategiím a principům 
výuky. 

•  Vysvětlete, jaké formy moci (a v jakých 

kontextech) chcete do vaší výuky více 
zařazovat a jakým způsobem. 

•  Popište způsob práce s vybranou vyučovací 

metodou, kterou využíváte v praxi od 
původního plánu přes její realizaci k alteraci.   

Témata, do kterých materiál patří