SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
oborových obsahů do obsahů kurikula a jak se
z kurikulárních obsahů stávají obsahy mysli.
Na příkladu vybraných oborových znalostí či
dovedností zdůvodněte kritéria jejich výběru a
uspořádání v kurikulu.
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy
školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno:
Paido. (Kapitoly 6, 7, 8).
Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací
hodině. Praha: Portál.
11.
Projektování výuky (ŠVP jako
východisko pro projektování výuky),
časový tematický plán a příprava na
výukovou jednotku. Výukové cíle,
vzdělávací obsah, jeho koncipování,
didaktická analýza učiva, tvorba
učebních úloh.
• Na příkladu didaktické kazuistiky z vašeho
aprobačního předmětu objasněte souvztažnost
mezi výukovými obsahy, cíli, činnostmi žáků
a jejich možnostmi. Kriticky přezkoumejte
navrhované alternativy (alterace) řešení
výukové situace a předložte alternativy další.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T.,
Lokajíčková, V., et al. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání:
obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování
výuky. Brno: Masarykova univerzita. (Kapitoly 8, 9).
http://didacticaviva.ped.muni.cz/data_PDF/Kvalita_Kap_8.
pdf
http://didacticaviva.ped.muni.cz
12.
Výukové strategie (deduktivní,
induktivní a sociálně zprostředkovaná
výuka). Typy výuky: výuka
informativní, heuristická, produkční.
Vyučovací metody, jejich klasifikace a
kritéria výběru. Pedagogický odkaz J.
A. Komenského ve vztahu k současným
výukovým strategiím a principům
výuky.
• Vysvětlete, jaké formy moci (a v jakých
kontextech) chcete do vaší výuky více
zařazovat a jakým způsobem.
• Popište způsob práce s vybranou vyučovací
metodou, kterou využíváte v praxi od
původního plánu přes její realizaci k alteraci.