Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - pedagogika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (291.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

8. 

Osobnost pedagoga, jeho role, 

profesní kompetence a rozvoj. Standard 
učitele a kariérní řád, autoevaluace 
učitele. Pedagog jako reflektující 
praktik, modely reflexe (ALACT).  
Profesní etika učitele. Třídní učitel. 
 

•  Ukažte na vybraném záznamu ve 

vašem pedagogickém deníku znaky 
reflektivního psaní. Vysvětlete, v čem vybraný 
záznam ne/přispěl k vašemu profesnímu učení. 

Hrabal, V., & Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Praha: 
Portál. 
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy 
školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: 
Paido. (Kapitoly 6, 7, 8). 

Korthagen, F., Koster, B., Kessel, J., Lagerwerf, B., 
Wubbels, T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: didaktika 
realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido. 

Katedra pedagogiky 
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 

Moon, J. A. (2004). A handbook of reflective and 
experiential learning: theory and practice. London: 
Routledge Falmer.  

9. 

Cíle základního / středního 

vzdělávání v rámcových vzdělávacích 
programech a jejich aplikace ve 
školních vzdělávacích programech. 
Taxonomie výukových cílů. Využití 
výukových cílů k řízení výuky. 

•  Uveďte ze svých příprav ukázky cílů, jejich 

typologii, způsob práce se stanovenými cíli ve 
výuce a zpětnou vazbu, zda bylo cíle 
dosaženo. 

Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy 
školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: 
Paido. (Kapitoly 6, 7, 8). 

10. 

Obsah, prostředky a podmínky 

výchovy v procesu rozvoje osobnosti. 
Globální výchova jako integrující 
přístup k utváření osobnosti. Průřezová 
témata v RVP  a jejich implementace do 
školního kurikula. 

•  Vysvětlete, v čem spočívá transformace 

Témata, do kterých materiál patří