SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
8.
Osobnost pedagoga, jeho role,
profesní kompetence a rozvoj. Standard
učitele a kariérní řád, autoevaluace
učitele. Pedagog jako reflektující
praktik, modely reflexe (ALACT).
Profesní etika učitele. Třídní učitel.
• Ukažte na vybraném záznamu ve
vašem pedagogickém deníku znaky
reflektivního psaní. Vysvětlete, v čem vybraný
záznam ne/přispěl k vašemu profesnímu učení.
Hrabal, V., & Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Praha:
Portál.
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy
školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno:
Paido. (Kapitoly 6, 7, 8).
Korthagen, F., Koster, B., Kessel, J., Lagerwerf, B.,
Wubbels, T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: didaktika
realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Katedra pedagogiky
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
4
Moon, J. A. (2004). A handbook of reflective and
experiential learning: theory and practice. London:
Routledge Falmer.
9.
Cíle základního / středního
vzdělávání v rámcových vzdělávacích
programech a jejich aplikace ve
školních vzdělávacích programech.
Taxonomie výukových cílů. Využití
výukových cílů k řízení výuky.
• Uveďte ze svých příprav ukázky cílů, jejich
typologii, způsob práce se stanovenými cíli ve
výuce a zpětnou vazbu, zda bylo cíle
dosaženo.
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy
školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno:
Paido. (Kapitoly 6, 7, 8).
10.
Obsah, prostředky a podmínky
výchovy v procesu rozvoje osobnosti.
Globální výchova jako integrující
přístup k utváření osobnosti. Průřezová
témata v RVP a jejich implementace do
školního kurikula.
• Vysvětlete, v čem spočívá transformace