Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfolio ke zkoušce ze Školní pedagogiky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (590.68 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

hodnocení učitele zapsané v hodnoticím bloku

otázky či úkoly formulované tamtéž

Danieli, děkuji za odevzdaný úkol.

Hodnotím jej takto: 1K/1b; 2K/4b; 3K/5b, celkem tedy *10b.

Oceňuji:

a) že svou osobní zkušenost v roli žáka zužitkováváte k utváření vlastního pojetí žáka;

b) že vnímáte charakteristiky dospívajících žáků a uvědomujete si význam učitelova přístupu k nim;

c) otázky, které si kladete v souvislostí s vyjasňováním si konceptu "úspěšného žáka";

d) vaše slova o úctě k žákovi, považuji je za klíčová, byť by je mohl někdo jiný vnímat jako naivní.

Doporučuji: uvažovat nad příčinami toho, proč nejste schopen dostatečně ocenit výsledky své práce, tato dovednost je pro učitele důležitá, zvláště, chce-li ve své profesi vytrvat "do konce svého bytí".

Blanka Pravdová

hodnocení učitele zapsané v hodnoticím bloku

otázky či úkoly formulované tamtéž

Danieli, děkuji za odevzdaný úkol.

Hodnotím jej, na základě dříve uvedených kritérií takto: K1/1, K2/4, K3/4, K4/1, celkem tedy *10 bodů.

Oceňuji vaše pozorování, včetně rozepsání "jiných" forem a metod.

Otázky, úkoly, doporučení ke zkoušce ze školní pedagogiky:

Co by bylo možné v této pozorované hodině označit jako DŮKAZY O UČENÍ žáků?

Uvažujte o důkazech ve vztahu k cílům výuky. V případě, že důkazy získávány nebyly, navrhněte způsob, jakým by návrhy bylo možné získat.

B. Pravdová

Cíle

Vždy, když se mám zamýšlet nad kvalitními cíli vyučovací hodiny, poměrně snadno mě nejdříve napadají cíle kognitivní, a to především hlavně na úrovni těch nejnižších hladin, kterými jsou zejména znalost, případně porozumění. Přijít na kognitivní cíle vyšších hladin, jako je aplikace, analýza, syntéza a hodnocení, je již pro mě o něco méně snadné. Větší obtíže mi však především činí vymyslet cíle psychomotorické a úplně největší potíže pak cíle afektivní.

Pokusil jsem se zde formulovat výchovně vzdělávací cíle na vyučovací hodinu předmětu přírodopis s tématem Vnitřní geologické děje, jež je součástí tematického celku Neživá příroda:

1. Žák stručně vysvětlí pojem vnitřní geologické děje.

2. Žák porozumí souvislostem a zákonitostem i konkrétních vnitřních geologických projevů, uvede také konkrétní příklady vztahující se na určité území zemského povrchu, rozliší vnitřní geologické činitelé, pochopí jejich funkci. Vše zmíněné na základě toho, co bylo řečeno přímo ve vyučovací hodině.

3. Žák prostřednictví svých vlastních prostředků a nápadů velmi jednoduše demonstrativně znázorňuje principy pohybu litosférických desek, vrásnění, tvorbu zlomů, výlev magmatu na zemský povrch a šíření zemětřesných vln.

4. Žák si upevní vlastní postoj k přírodním dějům tohoto charakteru. S odůvodněním vyjádří, co ho nejvíce zaujalo, případně o čem by se rád dozvěděl více.

Témata, do kterých materiál patří