Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfolio ke zkoušce ze Školní pedagogiky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (590.68 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

4. K činnostem žáků bych v podstatě konstatoval obdobně to, co již bylo zmíněno v úkolu výše, a to, že byli do práce zapojováni nejen tím, že poslouchali, co říká vyučující, ale především tím, že sledovali videoukázku a na jejím základě si dělali poznámky do pracovního listu, tedy audiovizuálně i manuálně. Do práce se však pak také někteří zapojovali především vyjádřením svých názorů a pocitů. Žáci byli tedy aktivováni především videoukázkami reklam, úkoly v pracovních listech vztahující se k těmto videoukázkám, ale také otázkami doprovázeny panem učitelem.

5. Učitel se snaží vést žáky k odhalování symbolického násilí v mediálním sdělení prostřednictvím využití videoukázek reklam a následným jejich rozborem vedoucím nejen k věcným závěrům, ale především k vyvolání myšlenek a v rámci nich formulování vlastních názorů a zároveň také k vyvolání emocí a v rámci toho formulování také svých pocitů a tudíž tedy celkově k vytváření postojů uplatňované i po stránce rozumové.

6. Nejlépe bych na této vyučovací hodině hodnotil její pečlivé propracování, protože díky tomu bylo lépe patrné vidět, co učitel v dané hodině chce a byl si jistý, že se to naplní co nejefektivněji.

7. Z alterací zde zmíním především to, jak sám učitel navrhuje, že by bylo potřeba pracovat na zdokonalování svého neutrálního a objektivního působení k zaujímané problematice.

Dále by však bylo také zásadně lepší, kdyby žáci dostali ještě větší časový prostor pro své vyjádření a sdílení svých názorů i pocitů.

8. Svůj vlastní postoj k danému konkrétnímu citovanému názoru učitele bych vyjádřil v podstatě souhlasem, a tedy, že by mohlo být lepší vyrovnávat poměr mezi tzv. aktivizujícími metodami a výkladovými metodami, aby se zamezilo tomu, že by žáci byli snad až vysloveně podrážděni tím, že se po nich stále vymáhají jejich názory, kdy někteří mohou mít potíže s jejich vyjádřením v důsledku vlivu sociálního tlaku vedoucí možná právě tedy také i k samotnému zvyšování onoho sociálního tlaku. Podle mého názoru mnohdy skutečně tzv. výkladové metody nejlépe zajišťují bezpečnější uchopení učiva.

hodnocení učitele zapsané v hodnoticím bloku

otázky či úkoly formulované tamtéž

Děkuji, Dane, za odevzdaný rozbor hodiny.

Oceňuji správné přeformulování cíle a návrhy týkající se většího prostoru žáků pro vyjádření a sdílení svých myšlenek a pocitů.

Otázky a úkoly ke zkoušce ze školní pedagogiky

1. Jakým způsobem by v pozorované hodině bylo možné získávat důkazy o učení žáků (myšleno všech žáků, nikoliv pouze několika jednotlivců)?

2. Jakým způsobem jsou získávány důkazy o učení žáků v hodině, která je z podstatné části tvořena výkladem učitele?

Témata, do kterých materiál patří