Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZÁPISKY

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.71 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

    • Pomoc při obnově nebo upevnění sociální kontaktů rodiny, podpora při využití běžně dostupných služeb,…

  • Sociálně terapeutické činnosti

    • Psychosociální podpora formou naslouchání, podpora výměny zkušeností a pořádání setkání a pobytových kurzů pro rodiče,…

  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

    • Pomoc při komunikaci, doprovázení rodičů na úřady,…

  • Střediska rané péče

    • Podporují rodinu v období krize, posuzují vývojovou úroveň dítěte, navrhují stimulační program a individuální program rozvoje dovedností, půjčují hračky a pomůcky, atd.

  • Tým pracovníků

    • Poradci na diagnostiku a stimulaci, speciální pedagogové, psychologové a další odborníci

  • Předškolní vzdělávání dětí s tělesným postižením

    • Formy vzdělávání (od 3-6/7 let)

      • Integrace v mateřské školce

        • Formou individuální nebo skupinové integrace

      • Ve speciální třídě při mateřské škole

      • V mateřské škole speciální

      • V mateřské škole při zdravotnickém zařízení

      • V mateřské škole pro tělesně postižené

    • Cílem předškolního vzdělávání je rozvoj osobnosti dítěte, jeho citového, rozumového a tělesného vývoje, osvojení základních pravidel chování, základních životních hodnot a mezilidských vztahů

    Specifika předškolního vzdělávání u tělesně postižených

    • Úkolem PV

      • Doplnění rodinné výchovy, zajistit mnohostranné přiměřené podněty poskytovat odbornou péči, usnadňovat dítěti jeho další životní a vzdělávací cestu, vytvářet předpoklady pro pokračování ve vzdělávání, podporovat maximálně individuální rozvojové možnosti, úkol diagnostiky a včasné speciálně-pedagogické péče.

    • PV se přizpůsobuje vývojovým, fyziologickým, kognitivním, sociální a emocionálním potřebám dítěte

    • Prostředí musí být vstřícné, podnětné, zajímavé a obsahově bohaté. Zajišťuje pocit bezpečí, jistoty a radosti.

    4.přednáška (26.10.2016)

    Systém edukace (výchovy a vzdělávání) jedinců s tělesným postižením

    Raná péče (Včasná intervence)

    Od narození do 3 let, (u kombinovaného a smyslového postižení až do 7 let)

    • (raná intervence, včasná intervence, raná podpora)

    • Představuje ji systém služeb a programů poskytovaných dětem ohroženým v sociálním, biologickém a psychickém vývoji, dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám s cílem předcházet postižení, eliminovat nebo zmírnit jeho následky a poskytnout rodině a dítěti možnosti sociální integrace (Národní plán vyrovnání příležitostí pro občany se zdravotním postižením, 1998).

    • Důležitá včasná diagnostika a následné zahájení terapie, intervence, rehabilitace.

    • Plasticita CNS má významné důsledky pro terapeutická a pedagogická opatření ve smyslu prevence rozvinutí poruchy nebo postižení.

    • První rok života dítěte – je to velmi významné období.

    • Služby rané podpory mají být poskytovány od zjištění postižení tak, aby zvyšovaly vývojovou úroveň dítěte v oblastech, které jsou postižením ohroženy, do doby, než je dítě zařazeno do některého typu školského zařízení nebo školy.

    Témata, do kterých materiál patří