Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfoliové úkoly ze semináře z didaktiky matematiky 1

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

2. Výdej energie během sportovních aktivit

Na rozdíl od předchozí části projektu by tato část byla mnohem kratší. Pro realizaci této části bychom v kterémkoli z prvních 3 týdnů projektu s žáky vybrali den, kdy by žáci měli v rozvrhu hodinu tělesné výchovy. Pokud by to bylo možné, vedl bych celou tuto hodinu tělesné výchovy sám, přičemž bych měl už předem připravený program, kde bych postupně uskutečnil 4 aktivity pro žáky. První aktivitou by byla lehká rozcvička (buď vymyšlená mnou, nebo bych si ji vypůjčil od učitele/ky tělesné výchovy, popřípadě by byla podle běžné organizace výuky naplánována někým z žáků), která by trvala přibližně 5 minut. Druhou aktivitou by byl běh podél vnitřních okrajů tělocvičny, jenž by trval rovněž přibližně 5 minut. Třetí aktivitou by byla hra vybíjená (kdo by byl vybitý, pokračuje dál, jen by měl pomyslný trestný bod), která by trvala přibližně 10 minut. Čtvrtou aktivitou by byla hra volejbal (předpokládal bych zde, že žáci již danou hru v hodinách tělesné výchovy hráli dostatečně několikrát), která by trvala po zbytek vyučovací hodiny, zhruba 25 minut. Doby jednotlivých aktivit bych společně se žáky přibližně měřil pomocí velkých hodin, které by byly zavěšené v místnosti tělocvičny, popřípadě pomocí náramkových hodinek nebo hodinek na mobilu, což bych zajistil.

Ve 4. týdnu projektu v některé z vyučovacích hodin matematiky či v případné hodině odpadnuté výuky jiného předmětu, v kterémkoli dni, snad možná kromě prvního dne daného týdne, bych s žáky provedl výuku opět v počítačové učebně, kde bych rovněž využil stránku www.kaloricketabulky.cz, v níž kromě katalogu potravin najdeme také katalog aktivit, v němž by žáci měli za úkol vyhledat dané aktivity, které v uskutečněné hodině tělesné výchovy prováděli a na základně zjištěných údajů by do tabulky příslušného pracovního listu (viz příloha 5) uvedli k příslušným aktivitám v prvním prázdném sloupci příslušné hodnoty vydané energie v jednotce kJ/hod (kilojoul za hodinu, tedy za 60 min). Následně by u daných aktivit na základě přímé úměrnosti pomocí trojčlenky dopočítali (počítání s desetinnými čísly – aspoň některý výpočet se pokusit provést bez kalkulačky) příslušné hodnoty vydané energie za jejich příslušnou dobu trvání v jednotce kJ. Nakonec by tyto hodnoty sečetli (sčítání desetinných čísel) a výsledek by zapsali na příslušné prázdné políčko pod tabulkou. Všichni žáci by měli obdržet stejné hodnoty.

Výstupem z této části projektu by byl menší poster, například výkres formátu A3, který by obsahoval překreslený a správně doplněný příslušný pracovní list Výdej energie během sportovních aktivit, jenž by byl opět připevněn pomocí špendlíků na společnou nástěnku projektu. I tento menší poster by mohl být doplněn alespoň nějakým tematickým obrázkem.

Témata, do kterých materiál patří