Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfoliové úkoly ze semináře z didaktiky matematiky 1

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Poté následuje cvičení, kde žáci mají do každého prázdného pole na levé straně každé rovnice, doplnit takové číslo, popřípadě čísla, které by bylo či která by byla řešením příslušné úlohy, kde při umocnění příslušného čísla či čísel na druhou vyjde výsledek, který odpovídá číslu, jež je na pravé straně příslušné rovnice. Přičemž jsou zde žáci přímo tedy tázáni, zda má některá úloha více řešení.

Následně je zde uveden rámeček s poučkou pro zapamatování, v němž se zde udává, že druhá mocnina čísla je vždy číslo nezáporné. Načež je zde kladen důraz na to, kde píšeme závorky a jak přítomnost či umístění závorek ovlivňuje výsledek. Dále se zde ještě uvádí, že druhá mocnina čísla a druhá mocnina čísla k němu opačnému se rovnají. Obě uvedená pravidla v rámečku jsou doplněna příkladem s konkrétním číslem.

Další část této kapitolky již nerozebírám, neboť již obsahově zahrnuje to, čímž jsem se v rámci předchozí učebnice také nezabýval.

MŠMT – Standardy – Matematika:

Vzdělávací obor Matematika a její aplikace Ročník 9. Tematický okruh Číslo a proměnná Očekávaný výstup RVP ZV M-9-1-01 Žák provádí početní operace v oboru celých a racionálních čísel; užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu Indikátory

4. žák zná zpaměti druhé mocniny celých čísel od 1 do 10 a využívá je při výpočtech

(i ke stanovení odpovídajících druhých odmocnin)

Celkové shrnutí:

Z těchto dvou mnou srovnávaných učebnic se mi více líbí učebnice 1. Tato učebnice je pro mě stručnější a přehlednější. Více mi vyhovuje, že se nejdříve zabývá pouze druhou mocninou. Určitě však také oceňuji zpracování informací v učebnici 2, v níž je velmi hezky poukázána vazba na mezipředmětové vztahy. Není mi však osobně příliš sympatické, že se v podstatě už na začátku učebnice uvádí mocnina s n-tým přirozeným mocnitelem. To, že se mi více líbí učebnice 1, je sice také ovlivněno tím, že jsme s touto učebnicí pracovali na základní škole, není to však jeden z důvodů. Určitě zde také oceňuju celkové zpracování informací, které jsou podstatné a které mi přijdou poměrně hezky graficky doplněny. Celkově bych se tedy osobně přiklonil k používání učebnice 1 s tím, že bych si popřípadě některé informace mohl doplnit také z učebnice 2. Obě učebnice standardům MŠMT odpovídají.

4. Projekt Matematika a zdravý životní styl

Ročník: 7.

Forma realizace: dlouhodobý

Časový rámec: 1 měsíc (květen – červen)

Místo realizace projektu: budova školy, areál školy, domácnost

Vzdělávací oblasti a vzdělávací obory:

Matematika a její aplikace – Matematika a její aplikace

Informační a komunikační technologie – Informační a komunikační technologie

Člověk a příroda – Fyzika

Témata, do kterých materiál patří