Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfoliové úkoly ze semináře z didaktiky matematiky 1

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

2. Další část projektu by byla věnována výdeji energie během daných sportovních aktivit za 1 konkrétní, námi vybranou, vyučovací hodinu tělesné výchovy.

3. Poslední část projektu by obsahovala úkol, kdy žáci během doby 3 týdnů budou z každého týdne udávat, v jakém přibližném časovém rozmezí a kolik hodin přibližně spali v noci ze soboty na neděli.

Týden před začátkem realizace projektu by žáci byli podrobněji informováni o jejich úkolech a byly by jim rozdány mnou vytvořené pracovní listy k jednotlivým úkolům. Pracovní listy uvádím jako součásti příloh, jejichž mnou ruční vyplnění předkládám jako vzor správného či možného vyplnění. Pro získávání údajů k projektu v rámci plnění úkolů by tedy byly vyhrazeny 3 týdny. Ve škole by byl v hodinách matematiky v těchto 3 týdnech vyhrazen čas k případným konzultacím ohledně aktuální realizace úkolů žáků v jejich domácnosti. Ve 4. týdnu bych nejlépe plánoval, aby žákům ve škole mohlo odpadnout něco z výuky alespoň některých jiných předmětů. 4. týden by byl ve škole vyhrazen pro závěrečné zpracování údajů, společnou kontrolu, vyhodnocení, srovnání výsledků mezi žáky navzájem a vytvoření z každého z těchto 3 úkolů společný poster a jejich vyvěšení na větší společnou nástěnku.

Podrobný scénář projektu

1. Jídelníček, podíl ovoce a zeleniny a BMI

Tato část projektu by byla nejobsáhlejší a nejnáročnější. Žákům by bylo před prvním týdnem realizace projektu sděleno, aby si v každém z následujících 3 týdnů vybrali jeden den o víkendu (sobotu nebo neděli), kdy si do předepsaného pracovního listu (každému žákovi poskytnuto 3krát, na každý den jeden) budou zapisovat, které potraviny v jednotlivých denních chodech snědli a v jakém přibližném hmotnostním množství, v gramech, v přirozených číslech (viz Příloha 1 s příslušnými předepsanými místy pro vyplnění pro potravinu a její odhadovanou hmotnost). Pokud by žák některý z chodů za daný den vynechal, vynechal by i příslušné místo v pracovním listu. V rámci téhož pracovním listu by si žáci ještě spočítali (součet přirozených čísel) a do malé tabulky poznačili celkovou přibližnou hmotnost ovoce a zeleniny a ostatních potravin za každý daný den (viz Příloha 1 dole).

V této části projektu by dále měli žáci za úkol ve vybraném dni o víkendu za každý z 3 týdnů, aby se vždy zrána zvážili a poznačili si svou tělesnou hmotnost, pak se také změřili a poznačili si svou tělesnou výšku do předepsané tabulky (viz Příloha 4 s příslušnými místy pro tělesnou hmotnost a výšku). Možná by nebylo na škodu zjistit, zda všichni žáci mají doma k dispozici váhu a metr. Pokud by je někdo k dispozici doma neměl a měla by škola k dispozici nějaké k zapůjčení, bylo by dobré vypůjčení těchto přístrojů nějak zařídit.

Témata, do kterých materiál patří