Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Portfoliové úkoly ze semináře z didaktiky matematiky 1

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3. Spánek

Tato část projektu by byla poslední a pravděpodobně organizačně nejméně náročná. Žáci by již před prvním týdnem realizace této části byli seznámeni, že jejich úkolem bude během doby následujících 3 týdnů z každého týdne udávat do prvního řádku tabulky, s prázdnými políčky (v nichž je obsažena pomlčka), příslušného pracovního listu (viz Příloha 6) v jakém přibližném časovém rozmezí spali v noci ze soboty na neděli a v druhém řádku tabulky kolik hodin to za příslušnou noc přibližně činilo. Úkolem každého žáka by tedy bylo měřit určitý časový úsek pomocí jakýchkoliv hodinek, které by měl k dispozici.

Například v předposledním dni 4. týdne projektu, opět ve škole v některé z vyučovacích hodin matematiky nebo v hodině případné odpadlé výuky jiného předmětu, bychom si například nejdříve s žáky řekli několik informací o spánku. Především o jeho nezbytné funkci pro organismus a některá pravidla správného spánku jako například, že bychom měli spát alespoň 8 hodin denně a že bychom měli chodit spát a vstávat nejlépe vždy ve stejnou dobu.

Poté by bylo úkolem žáků vypracovat v příslušném pracovním listu zbytek tabulky a kruhové diagramy týkající se zobrazení podílu spánku ke zbylé době z 24 hodin. V třetím řádku tabulky, s příslušnými prázdnými políčky, by žák na základě již zjištěných údajů uvedl poměr doby svého spánku za příslušnou noc ku 24 hodinám, což by vyjádřil ve zlomku základního tvaru. Následně by žák uvedl (pomocí výpočtu např. trojčlenkou) podíl spánku z příslušných nocí z 24 hod v %. V posledním řádku tabulky by žák stanovil odpovídající velikosti úhlu pro dobu spánku z příslušných nocí pro odpovídající kruhové diagramy (opět např. pomocí trojčlenky). Poté bych zase žákům nechal čas, aby zpracovali dané předkreslené kruhové diagramy, které by zobrazovaly podíl spánku ke zbylé době z 24 hod (zde bych žáky upozornil, že to není totéž jako ku 24 hod, což bylo součástí tabulky), kde by v každé časti odpovídajícího diagramu, při případném dopočítání údajů (odečet zlomku od čísla 1), popsali počet hodin, poměr ve zlomku základního tvaru a podíl v %. Zpracované diagramy by žáci následně mohli mezi sebou porovnat a následně bychom je i společně vyhodnotili.

Výstup z této části projektu by byl opět žáky zpracován do společného posteru na výkres A1. Obsahoval by od každého žáka zpracovaný překreslený a popsaný kruhový diagram podílu spánku z poslední noci, případně by také mohl být doplněn odpovídajícími tematickými obrázky. Následně by se tento poster rovněž pomocí špendlíků připevnil na zbývající část společné nástěnky projektu.

Závěreční zhodnocení

Ačkoliv se nápad na realizaci tohoto projektu může zdát jako náročný či zbytečně složitě popsaný, mohl by být klidně ještě jakkoliv obměněný, vylepšený či doplněný. Pokud by se tyto mé nápady někomu zalíbily, nebyl bych vůbec proti, kdyby je chtěl někdo také realizovat, byť by si to třeba upravil podle svého.

Témata, do kterých materiál patří