Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - ZS-LS 2017-18

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Situace s jablkem

Děti dostanou za úkol připravit si zvukové představení scény s jablkem (2 skupinky dětí). Budou využívat různé předměty k vytváření zvukového podkladu – Co Sněhurka může s jablkem udělat? Co se jí stane?

Děti ztvární situaci pomocí krátké scénky. 15 MIN

Písemný rozbor tří námětů pro tři typy lekcí dramatické výchovy

Tvořivá dramatika

Strukturované drama

Divadelní hry s dětmi

SEMINÁŘ VYPRÁVĚNÍ PŘÍBĚHŮ VE VÝUCE

Ostrava, Theatr Ludem, 10.-11.února 2018

Seznámení, očekávání:

  • V kruhu jméno + gesto celým tělem, ostatní opakují

  • Místo, odkud přicházím + gesto celým tělem, jakékoli (i ilustrace názvu), ostatní opakují

  • Jiné místo, ke kterému mám ještě vztah + gesto celým tělem, vyjadřující můj pocit z místa, ostatní zopakují a pak k tomu zaujmou vztah – reagují

  • Očekávání, kdo co dělá

Úvod práce, plán:

  • základem pro vyprávění příběhu je z mého pohledu schopnost přemýšlet o věcech a dění kolem nás

  • z hlediska metodiky: jedna linie je rozvoj bezprostřednosti, otevřenosti, hravosti, tvořivosti, druhá linie je dovednost řemeslná – dramaturgická (vystavět příběh) i vypravěčská (zajímavě vyprávět)

Sobota: zaměření se na jednotlivé dovednosti – průprava pro vyprávění příběhu (představivost, verbální, neverbální/pohybové a zvukové prostředky). Pak vyprávění ve skupinách, tvorba ve dvojici, vyprávění individuální a zpětná vazba.

Rozcvička:

  • Psaní tělem – rozhýbání celého těla, napsat své jméno přes celý prostor i s příjmením / pohyb a zvuk

  • Kreslení celým tělem i jeho částmi – nakreslit zjednodušený portrét sama sebe / pohyb a představivost

  • Popis – vyber si jednu konkrétní věc, detail, který vidíš, a ten popisuj, prozkoumávej pohybem – staň se povrchem té věci, pronikni pod povrch té věci - a pak k tomu přidávej zvuk a slova / pohyb, zvuk, představivost + bezprostřednost

Asociace a jejich rozvíjení ve velkém kruhu:

  • Asociování v kruhu – posílání asociací po kruhu, přes kruh – slovní asociace

  • Totéž, ale jen s využitím gest nebo štronz – reagovat bezprostředně jako v případě slov

  • Přidat ke gestu/štronzu slovo, ale stále zůstat primárně v pocitu celotělového zapojení, komunikace celým tělem a zároveň bezprostředního reagování

  • Vyzkoušet to i s vědomím nějakého navazování, rozvíjení a přetváření toho, co ke mně přišlo

  • Příběh po kruhu s využitím gesta, pohybu, zapojení těla, imaginárního předmětu - + další principy: vstupování do rolí a odstup, nadhled, vypravěč vs.přímá řeč postavy, dialogy vs.shrnutí vypravěče, posun děje v čase tam i zpět, jít k pointě

Asociování slovní a tělové/gestické ve dvojicích:

  • Gestické dialogy – jen tělo, jen slovo, tělo a slovo, bezprostřední reakce

  • Stále gestické dialogy, ale záměrné rozvíjení jedné linie – navazování

  • Stále totéž, ale směrem k nějakému příběhu – začátek, komplikace, konec; několikrát ve dvojici, překvapovat se navzájem, vyměnit partnery, zkusit trojice

  • Reflexe – které momenty byly zajímavé? Zopakovat nebo převyprávět zdařilé

Témata, do kterých materiál patří