Seminární práce - ZS-LS 2017-18
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Ponaučení: První zmínky o vandalství už byly i v dávných dobách, nyní počet vandalů narůstá, nezařaďme se mezi ně!
Dílčí námět: Vandalství
Téma: Vandalství je velmi špatné!
Zdroj: Zničená věc
Ponaučení: Nenič cizí majetek!
Dílčí námět: Sprejerství
Téma: Spreje nejsou určeny vandalům!
Zdroj: Motivační předmět:
Různé spreje
Ponaučení: Sprej se nepoužívá pouze na graffiti. Jeho hlavní použití je v automobilovém průmyslu (autolakýrník) či v domácím použití. Mohu s ním i „zkrášlovat“ ulice města, ale pouze na stěnách, které jsou pro graffiti určené!
Dílčí námět: Vandalství ve škole
Téma: Nenič cizí majetek!
Zdroj: Motivační předmět:
Jakákoli školní věc, která je zničená (židle, lavice, tabule, …)
Ponaučení: Židle nebo lavice ve které na škole sedíš a píšeš není tvoje. Je to stále majetek školy, který ti nepatří, proto jej nesmíme zničit!
Dílčí námět: Zájmy
Téma: Naše zájmy jsou důležité!
Zdroj: Leták s nabídkou kroužků
Ponaučení: Když budu mít své zájmy, milující rodinu a dobrou partu kamarádů, na vandalství nebudu mít čas ani chuť!
Lekce dramatické výchovy
Téma lekce: Není všechno zlato, co se třpytí.
Věková skupina dětí: 3. třída ZŠ
Délka trvání: 45minut
Směr dramatické výchovy: Tvořivé drama
Literární předloha: Sněhurka a sedm trpaslíků od bratří Grimmů
Autorky lekce: Eva Piešová, Karolína Kahánková, Adéla Krčmářová, Nicola Janečková
Mezioborové přesahy a vazby:jazyk český,prvouka
Očekávané výstupy:dítě dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých, spolupracuje ve skupině na tvorbě jevištní situace, prezentuje ji před spolužáky a sleduje prezentace ostatních, rozlišuje herní a reálnou situaci
Cíle:vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci;
Umělecká rovina:rozlišuje herní a reálnou situaci; přijímá pravidla hry; vstupuje do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jedná
Osobnostně-sociální rovina:zvládnutí pravidel mezilidské komunikace daného kulturního prostředí
Klíčové kompetence:
kompetence k řešení problémů–činí uvážlivá rozhodnutí a je schopen je obhájit, vnímá nejrůznější problémové situace
komunikativní kompetence– formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory, naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim a vhodně na ně reaguje
kompetence sociální a personální- účinně spolupracuje ve skupině, přispívá k diskuzi v malé skupině i k debatě celé třídy, pozitivně ovlivňuje kvalitu společné práce
kompetence občanské – respektuje přesvědčení druhých lidí
kompetence k učení – vyhledává a třídí informace na základě jejich pochopení
Metody/techniky dramatické výchovy:
-Metoda plné hry
-Metody pantomimicko-pohybové (částečná pantomima, dotyková pantomima, předávaná pantomima, zrcadlení)
-Metody verbálně-zvukové (dotazování a odpovídání, imaginativní hra, monolog)
-Metody materiálově-věcné (práce s rekvizitou)
-Improvizace