Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - ZS-LS 2017-18

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Téma

  • Obecně znamená pojem téma základní myšlenku uměleckého nebo odborného projevu, předmět zájmu (př. Téma básně, téma úvahy, téma rozhovoru. V dramatické výchově znamená téma dějový a ideový základ díla, fakt ideologické povahy. Téma v tomto pojetí lze chápat jako hlavní a vůdčí myšlenku díla, ideu. - (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem tématu např. nemanželské dítě, nevěra či to, že lež má krátké nohy.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo téma: život osmiletého chlapce.

Tvořivost

  • Tvořivost je schopnost, pro níž jsou typické takové duševní procesy, které vedou k nápadům, řešením, koncepcím, uměleckým formám, teoriím či výrobkům, jež jsou jedinečné a neotřelé. K tomu, aby byl člověk tvořivý, je zapotřebí propojení všech složek osobnosti – intelektuální, fyzické i intuitivní. (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem tvořivosti to, jak Hedvika udělala obložené chlebíčky pro otce a návštěvu.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem tvořivosti to, jak jsme skládali své letadlo (nikdo moc nevěděl, jak se to dělá, ale nakonec každý složil něco, co připomínalo letadlo).

Zkušenost

  • Zkušenost je pro dramatickou výchovu klíčový pojem. Psychologický slovním uvádí u hesla zkušenost tyto významy:

    • Poznání, které přichází z prostředí „vně“ člověka prostřednictvím činností, pozorování, pokusů

    • Hlavní a prvotní zdroj poznatků člověka o světě

    • Subjektivní stav, který vzniká „uvnitř“ mysli člověka

    • To co bylo prožito a uchováno v paměti individua (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem zkušenosti to, že Gina neřekla Hjalmarovi to, že měla poměr se starým Werlem, protože ze zkušenosti věděla, že by ji si Hjalmar jinak nevzal za ženu.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma A. S. Exupéry) bylo příkladem zkušenosti to, že Antoine věděl, že jeho maminka nemá ráda letadla, protože se v něm zabil jeho otec, proto si s nimi hrál pouze potajmu.

Zkoumání a experimentace

  • Zpravidla nepostačí zvolené téma, námět, situaci či postavu přehrát jedinkrát a jen jedním jediným způsobem, ale je potřeba se k nim vracet a zkoumat, jaké různé možnosti řešení nabízejí, obměňovat je a hledat nová řešení prostřednictvím jednání. (Machková, 2007)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem zkoumání a experimentace to, že konec příběhu každý z nás pochopil trochu jinak. Někdo tak, že Hedvika byla duší spojená s divokou kachnou a když zabila kachnu, zabila i sebe a někdo čistě tak, že Hedvika zabila místo kachny sebe. Nakonec se nám situace objasnila tak, že ať už to bylo jakkoli Hedvika je mrtvá.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem zkoumání a experimentace to, jak jsme hledali různá zakončení příběhu – co dělají otec a syn na Krétě.

Témata, do kterých materiál patří