Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - ZS-LS 2017-18

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • V inscenaci Divoká kachna byla příkladem motivu např. nevěra (nevěra Giny k Hjalmarovi) či motiv lásky (Hedvika ke sému otci).

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem motivu např. žárlivost (Daidalos žárlil na Perdika, že je lepší než on) či rodičovství (mezi Daidalem a Íkarem).

Námět

  • Obecné pojmenování pro objekt nebo subjekt, který slouží nějakému tvůrci, umělci, vědci, vynálezci, …atd. jakožto zdroj inspirace pro jeho novou tvorbu. Námětem může byt jak

myšlenka, tak něco reálného. Např. již existující dílo, příběh ze života, událost ve světě,

konkrétní člověk, osud nějaké osoby či osobnosti. V pojetí dramatické výchovy se o námětu

píše jako o faktickém ději, který obsahuje osoby, vztahy mezi nimi, události, objekty a určení

času a místa. (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem námětu drama od Ibsena – Divoká kachna.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) byl příkladem námětu buďto život vynálezce, který žárlí na svého učně, a nakonec ho zabije nebo námětem celé lekce může být život Daidala a Íkara jakože postav z báje.

Partnerství

  • Je to dlouhodobý vzájemný a dobrovolný vztah spojenectví, spolupráce, případně i osobního přátelství, včetně erotického. (Wikipedia, 2017)

  • V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem partnerství např. mezi Ginou a panem Hjalmarem nebo mezi panem Gregersem Werle a Hjalmarem.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem partnerství vztah mezi Daidalem a Perdikem.

Postava

  • Jde o určitou osnovu, odlišenou od vlastního já jedinců. Její předlohou v herním jednání může být jakýkoliv člověk, literární postava, historická osobnost …apod. Postava má

své vnější projevy chování, své vnitřní prožívání a svou jedinečnou osobnost. Dělí se na dramatickou, fiktivní, hereckou, herní, jevištní, literární a typovou. (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna byla příkladem hlavní postavy např. Hedvika, Hjalmar Ekdal, Gina Ekdalová a Gregers Werle. Dále zde byly tyto postay: starý Ekdal, MUDr. Relling, Molvik, podnikate Werle, Pettersen a paní Sorbyová.

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) byl příkladem postavy např. Daidalos, Íkaros, Perdik a minotaurus.

Předloha

  • Je něco jako námět, který je však předkládám pro zpracování dramatickým jednáním (herním i jevištním. Předloha je stejně jako námět obsahuje faktické údaje, data, děje, události, procesy, knihy, spisy, deníky, …atd. (Slovník JAMU, 2011)

  • V inscenaci Divoká kachna byla příkladem předlohy kniha od Ibsena – Divoká kachna

  • V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) byl příkladem předlohy bájný příběh či pověst Daidala a Íkara

Psychosomatická jednota

Témata, do kterých materiál patří