Seminární práce - ZS-LS 2017-18
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
V inscenaci Divoká kachna byla příkladem motivu např. nevěra (nevěra Giny k Hjalmarovi) či motiv lásky (Hedvika ke sému otci).
V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem motivu např. žárlivost (Daidalos žárlil na Perdika, že je lepší než on) či rodičovství (mezi Daidalem a Íkarem).
Námět
Obecné pojmenování pro objekt nebo subjekt, který slouží nějakému tvůrci, umělci, vědci, vynálezci, …atd. jakožto zdroj inspirace pro jeho novou tvorbu. Námětem může byt jak
myšlenka, tak něco reálného. Např. již existující dílo, příběh ze života, událost ve světě,
konkrétní člověk, osud nějaké osoby či osobnosti. V pojetí dramatické výchovy se o námětu
píše jako o faktickém ději, který obsahuje osoby, vztahy mezi nimi, události, objekty a určení
času a místa. (Slovník JAMU, 2011)
V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem námětu drama od Ibsena – Divoká kachna.
V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) byl příkladem námětu buďto život vynálezce, který žárlí na svého učně, a nakonec ho zabije nebo námětem celé lekce může být život Daidala a Íkara jakože postav z báje.
Partnerství
Je to dlouhodobý vzájemný a dobrovolný vztah spojenectví, spolupráce, případně i osobního přátelství, včetně erotického. (Wikipedia, 2017)
V inscenaci Divoká kachna bylo příkladem partnerství např. mezi Ginou a panem Hjalmarem nebo mezi panem Gregersem Werle a Hjalmarem.
V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) bylo příkladem partnerství vztah mezi Daidalem a Perdikem.
Postava
Jde o určitou osnovu, odlišenou od vlastního já jedinců. Její předlohou v herním jednání může být jakýkoliv člověk, literární postava, historická osobnost …apod. Postava má
své vnější projevy chování, své vnitřní prožívání a svou jedinečnou osobnost. Dělí se na dramatickou, fiktivní, hereckou, herní, jevištní, literární a typovou. (Slovník JAMU, 2011)
V inscenaci Divoká kachna byla příkladem hlavní postavy např. Hedvika, Hjalmar Ekdal, Gina Ekdalová a Gregers Werle. Dále zde byly tyto postay: starý Ekdal, MUDr. Relling, Molvik, podnikate Werle, Pettersen a paní Sorbyová.
V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) byl příkladem postavy např. Daidalos, Íkaros, Perdik a minotaurus.
Předloha
Je něco jako námět, který je však předkládám pro zpracování dramatickým jednáním (herním i jevištním. Předloha je stejně jako námět obsahuje faktické údaje, data, děje, události, procesy, knihy, spisy, deníky, …atd. (Slovník JAMU, 2011)
V inscenaci Divoká kachna byla příkladem předlohy kniha od Ibsena – Divoká kachna
V lekci dramatické výchovy (hodina na téma Daidalos a Íkaros) byl příkladem předlohy bájný příběh či pověst Daidala a Íkara