Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Seminární práce - ZS-LS 2017-18

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.56 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Jedno dítě bude představovat Sněhurku a druhé dítě strast, která Sněhurku potkala nebo může potkat. Ostatní děti se rozmístí po třídě a jejich úkolem bude, udělat ze sebe strašidelný les. Sněhurka utíká lesem, strast ji pronásleduje. Po chvíli dochází ke střídání pomocí dotyku.

Sněhurka klopýtala v hlubokém lese cestou necestou, dál a dál od rodného zámku. Z povzdálí ji pozorovala divá zvěř, s trochou důvěry a s trochou překvapení, ale nezkřivila jí ani vlásek. Až k večeru došla k chaloupce, která se krčila na úpatí Železné hory. A protože byla Sněhurka po celodenním putování unavená, rozhodla se, že si v chaloupce odpočine.10 MIN

  1. Ulička

Žáci vytvoří uličku, která bude směřovat k domečku trpaslíků. Uličkou vždy bude procházet jeden ze žáků, který bude představovat Sněhurku. Ulička bude Sněhurce říkat, že má v domečku spát, najíst se a bude vyjmenovávat všechny klady cizího domečku. Sněhurka jim však bude oponovat a říkat, proč se u cizích nemá zůstávat.

Když se Sněhurka ráno v chaloupce probudila, tuze se polekala. V chaloupce uviděla sedm malých trpaslíků. Ti se k ní však chovali hezky a nabídli ji, aby u nich v chaloupce zůstala a vypomohla jim s domácností. Upozornili ji však na to, aby cizím lidem příště tolik nedůvěřovala a aby nikomu cizímu neotvírala a nepouštěla ho dovniř.

A tu se královna jednoho dne od svého kouzelného zrcadla dozvěděla, že ji lovec obelhal, a že Sněhurka je v zemi zdejší i na světě stále nejkrásnější. Nakonec vymyslela zlou lest a rozhodla se, že se Sněhurky zbaví sama. Přestrojila se za zlou kramářku a vypravila se k chaloupce sedmi trpaslíků. Když byla na místě, pustila se, jak to umějí jen opravdové kramářky, do tak hlasitého a výřečného vychvalování svého zboží a důvěřivá Sněhurka vyšla ven, si vystavené věci prohlížet. Zalíbily se jí krásné šněrovací šaty a kramářka jí nabídla, že dívence pomůže při zkoušení, ale šněrovačku ji začala utahovat stále více pevněji.5 MIN

  1. Situace s šaty

Děti utvoří dvojice. Jeden z páru bude Sněhurka, druhý bude zlá královna utahující Sněhurce korzet.
Sněhurka dýchá nosem a vydechuje ústy, představuje si, jak ji šaty sluší. Při každém výdechu však zlá královna korzet trochu více utáhne. Při posledním nádechu jsou však šaty už moc utáhlé a Sněhurka se pomalu se skácí k zemi. Leží na zemi, dýchá do bříška, až se šaty nakonec uvolní a Sněhurka se znovu nadechne ze všech sil a pusou vydechne. Pomalinku se probouzí, postaví se, protáhne se a dojde k výměně ve dvojici.

Za nějaký čas se královna opět dozví, že Sněhurka je stále nejkrásnější a rozhodne se jí ublížit podruhé. Když došla k chaloupce sedmi trpaslíků, Sněhurka již měla na paměti, že nikomu cizímu neotevře.
A tak také udělala. Královna si však stoupnula na špičky a oknem Sněhurce podstrčila hřeben, který byl napuštěn jedem. Sotva si s ním Sněhurka zajela do vlasů, prudký jed začal působit a ona se ihned skácela k zemi. 10 MIN

Témata, do kterých materiál patří