úvod do tv - přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
k
zautomatizování chůze a běh. Dítě ve
čtyřech letech dokáže spojit běh se skokem.
V
šesti létech teprve dítě dokáže spojit
chytání a házení.
Prepubescence – mladší školní
věk (6-11 let)
Zakřivení páteře není trvalého charakteru, proto je
třeba dbát na správné držení těla a návykům. V osmi
létech je výkonnost chlapců a dívek přibližně stejná
v
desíti již se od sebe výrazně liší. Velice oblíbené
začínají být kolektivní hry. Děti v osmi létech již
dokáží organizovaně spolupracovat při hře.
Začínají se objevovat značné rozdíly ve výkonnosti
jedinců vlivem odlišného působení vnějšího
prostředí a rozvoje individuálních vloh.
Období 8 – 12 let se popisuje jako zlatý věk
motorického učení.
2. Motorické schopnosti Definice
Struktura
Zásady rozvoje
Příklady tělesných cvičení pro
rozvoj schopností
Senzitivní období rozvoje
jednotlivých schopností
Pojem schopnost
Psychologie chápe schopnosti jako vlastnosti
psychických procesů (jako rysy osobnosti),
které usměrňují jeho jednání (předurčují
k určité činnosti)
Pedagogika vymezuje schopnosti jako
individuální, relativně stabilní
potenciál člověka pro provádění určité
činnosti v budoucnu (RÖTHIG 1992)
Pohybové schopnosti
souhrn vnitřně integrovaných, relativně
samostatných dispozic subjektu potřebných
ke splnění pohybového úkolu (Čelikovský a
kol., 1990)
jsou to ty
stránky motoriky člověka, které se
projevují v obdobných parametrech pohybu,
jsou
totožným způsobem měřitelné, mají
analogické
fyziologické
a
biochemické
mechanismy,
vyžadují
shodný
projev
psychických vlastností.
Definice v kinantropologii
Souhrn vnitřně integrovaných,
relativně samostatných
dispozic subjektu potřebných
ke splnění pohybového úkolu
Taxonomie motorických schopností
kondiční
silová a vytrvalostní schopnost
koordinační
obratnostní schopnosti