Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




úvod do tv - přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.15 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zautomatizování chůze a běh. Dítě ve 

čtyřech letech dokáže spojit běh se skokem. 

šesti létech teprve dítě dokáže spojit 

chytání a házení. 

Prepubescence – mladší školní 
věk (6-11 let) 

Zakřivení páteře není trvalého charakteru, proto je 

třeba dbát na správné držení těla a návykům. V osmi 

létech je výkonnost chlapců a dívek přibližně stejná 

desíti již se od sebe výrazně liší. Velice oblíbené 

začínají být kolektivní hry. Děti v osmi létech již 

dokáží organizovaně spolupracovat při hře. 

Začínají se objevovat značné rozdíly ve výkonnosti 

jedinců vlivem odlišného působení vnějšího 

prostředí a rozvoje individuálních vloh. 

Období 8 – 12 let se popisuje jako zlatý věk 

motorického učení. 

2. Motorické schopnosti Definice 
Struktura 

Zásady rozvoje  

Příklady tělesných cvičení pro 
rozvoj schopností 

Senzitivní období rozvoje 
jednotlivých schopností 

Pojem schopnost 

Psychologie chápe schopnosti jako vlastnosti  

psychických procesů (jako rysy osobnosti), 

které usměrňují jeho jednání (předurčují 
k určité činnosti) 

Pedagogika vymezuje schopnosti jako 

individuální, relativně stabilní 

potenciál člověka pro provádění určité 

činnosti v budoucnu (RÖTHIG 1992) 

Pohybové schopnosti 

souhrn vnitřně integrovaných, relativně 
samostatných dispozic subjektu potřebných 
ke splnění pohybového úkolu (Čelikovský a 
kol., 1990) 

 jsou  to  ty 

stránky  motoriky  člověka,  které  se 

projevují  v  obdobných  parametrech  pohybu, 
jsou 

totožným  způsobem  měřitelné,  mají 

analogické 

fyziologické 

biochemické 

mechanismy, 

vyžadují 

shodný 

projev 

psychických vlastností.  

Definice v kinantropologii 

Souhrn vnitřně integrovaných, 

relativně samostatných 
dispozic subjektu potřebných 
ke splnění pohybového úkolu 

Taxonomie motorických schopností

kondiční 

silová a vytrvalostní schopnost

koordinační

obratnostní schopnosti

Témata, do kterých materiál patří