Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




úvod do tv - přednášky

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.15 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

kondičně koordinační 

rychlostní schopnost

Z hlediska podílu různých subsystémů lidského organismu (morfolgickostrukturalního, 

energetického a řízení) na různých motorických schopnostech dělíme základní motorické 

schopnosti na oblast

Struktura MS 

kondiční,  

koordinační   

kondičně-koordinační schopnosti.  

Struktura MS 

vytrvalostní schopnosti; 

silové schopnosti; 

rychlostní schopnosti; 

koordinační schopnosti; 

pohyblivost 

jejich 

další 

subsystémy.  

Rozvoj pohybových schopností 

dlouhodobé soustavné působení,  

úzce  se  váží  k  pohybovým  dovednostem, 
jejichž prostřednictvím se také rozvíjejí, 

 dynamika jejich 

vývoje neprobíhá souběžně a 

rovnoměrně,  každá  pohybová  schopnost  má 
své  optimální  období  rozvoje,  tzv.  senzitivní 
fáze  vývoje,  ve  kterých  jsou  také  optimální 
podmínky pro jejich záměrný rozvoj (Choutka, 
Dovalil, 1991). 

Rozvoj pohybových schopností 

vyvíjejí se vlivem  

přirozeného vývoje jedince,  

systematické pohybové aktivity 

prostředkem tělesná cvičení - pohybové úkoly 
různého druhu, obtížnosti  

Základ rozvoje PS 

soustavné 

tělesné 

zatěžování 

(objem, 

intenzita,  frekvence, 

složitost)  v  kombinací  s 

odpočinkem  (délka  a  charakter).  Aplikace 
zatížení  a  odpočinku  v  tělovýchovném 
procesu se 

mění v závislosti na věku, pohlaví 

aktuálním rozvoji žáků (Rychtecký, 1990). 

Základ rozvoje PS 

 
rozvíjet všechny základní pohybové 

schopnosti, 

tělesné zatížení zvyšovat postupně, 
přivykat žáky k jejich individuálně - 

maximální zátěži, 

tělesné 

zatížení 

dávkovat 

přiměřeně dle předpokladů žáků, 

Základ rozvoje PS 

 
rozvíjet 

pohybové 

schopnosti 

plánovitě a pravidelně, 

koncentrovat  jejich  rozvoj  do 

Témata, do kterých materiál patří