MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Globalizace a globální města
22
z této skupiny se na rozdíl od prací Sassen (1991), které analyzovaly jen
„velkou trojku“, pokusily analyzovat rozsáhlý vzorek měst ze všech světových
regionů podle kritéria jejich globálních kompetencí ve vztahu
k poskytovatelům B2B služeb (Krätke, 2002). Podle stanovených kritérií
provedli základní klasifikaci globálních měst do skupin Alfa, Beta, Gama.
Klasifikace byla založena na rozsahu zastoupení nadnárodně působících firem
v oblasti služeb (v rámci nadnárodní sítě zastoupení těchto firem) ze sektorů
podnikatelských služeb/daňového poradenství (např. Arthur Andersen, Ernst &
Young, KPMG Peat Marwick atd.), reklamy (např. O&MD, DMB&B, Lowe
Howard Spink, Grey atd.), finančnictví (banky, Credit Sueisse, UBS, Paribas
Sa atd.) a právních služeb v celkem 122 městech světa. Pro každý sektor byla
sestavena skupina 46 nejvýznamnějších globálních poskytovatelů daných
služeb (definovány byly tak, že dotyčná firma musela mít pobočku v nejméně
15 různých městech). Pro každý sektor služeb byla na základě transparentních
kritérií definována centra těchto sektorů podle jejich významu od primárních
(prime), přes významnější (major) po méně důležitá (minor) (viz tabulky),
přičemž určité město mohlo patřit například k primárním centrům v sektoru
finančnictví, ale současně mohlo být méně důležitým centrem v sektoru