Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MRMUV_studijni_text_final

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.83 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

aktivit, a to především v oblasti podnikatelsky orientovaných služeb jako jsou 

např.  komunikace,  design  a  móda,  marketing,  reklama  a  finanční  služby,  ke 

kterým můžeme doplnit ještě kulturní, administrativní a vzdělávací aktivity. Ty 

jsou  rovněž  –  ovšem  ne  výlučně  –  lokalizovány  ve  městech,  často  v 

metropolitních oblastech. Ve vztahu mezi jednotlivými aktéry pak vysoká míra 

redundance (v pozitivním smyslu širších možností při vytváření nových vazeb 

a sítí viz níže) ve městech zvyšuje možnost volby partnera.  

Důležitou  roli  hraje  také  geografická  blízkost  posilovaná  prostorovou 

koncentrací  infrastruktury,  institucí,  organizací  nebo  osob.  Vedle  geografické 

blízkosti  existuje  také  ekonomická  a  kulturní  blízkost  vycházející  ze 

společného  zájmu,  jenž  se  odráží  v  pravděpodobnosti  setkání  a  realizace 

Metropolitní regiony v Německu 

44 

obchodu nebo výměny (komerčního nebo nekomerčního charakteru). Město je 

podle  Maillata  konglomerátem  různých  aktérů  (osobností,  firem,  asociací, 

veřejných  institucí  atd.)  a  různých  lokalit  (vzdělávací  instituce,  výzkumná 

centra,  průmyslové  zóny,  volnočasové  prostory  atd.),  kde  mohou  být 

uskutečněny různé druhy a varianty interakcí. 

Maillat  považuje  za  hlavní  výzvu  regionální  politiky  nalezení  způsobu 

propojení  rozvoje  urbánních  systémů  ve  vazbě  na  teritoriální  produkční 

systémy skrze integrační a učící místa a skrze aglomerační výhody plynoucí z 

Témata, do kterých materiál patří