MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
aktivit, a to především v oblasti podnikatelsky orientovaných služeb jako jsou
např. komunikace, design a móda, marketing, reklama a finanční služby, ke
kterým můžeme doplnit ještě kulturní, administrativní a vzdělávací aktivity. Ty
jsou rovněž – ovšem ne výlučně – lokalizovány ve městech, často v
metropolitních oblastech. Ve vztahu mezi jednotlivými aktéry pak vysoká míra
redundance (v pozitivním smyslu širších možností při vytváření nových vazeb
a sítí viz níže) ve městech zvyšuje možnost volby partnera.
Důležitou roli hraje také geografická blízkost posilovaná prostorovou
koncentrací infrastruktury, institucí, organizací nebo osob. Vedle geografické
blízkosti existuje také ekonomická a kulturní blízkost vycházející ze
společného zájmu, jenž se odráží v pravděpodobnosti setkání a realizace
Metropolitní regiony v Německu
44
obchodu nebo výměny (komerčního nebo nekomerčního charakteru). Město je
podle Maillata konglomerátem různých aktérů (osobností, firem, asociací,
veřejných institucí atd.) a různých lokalit (vzdělávací instituce, výzkumná
centra, průmyslové zóny, volnočasové prostory atd.), kde mohou být
uskutečněny různé druhy a varianty interakcí.
Maillat považuje za hlavní výzvu regionální politiky nalezení způsobu
propojení rozvoje urbánních systémů ve vazbě na teritoriální produkční
systémy skrze integrační a učící místa a skrze aglomerační výhody plynoucí z