Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MRMUV_studijni_text_final

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.83 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

operní domy, galerie atd.) 
Místa  sociální  interakce  (sportovní  infrastruktura,  klubová 
scéna atd.) 

Metropolitní regiony v Německu 

47 

Tabulka č. 5: Hodnotící indikátory gateway funkce 

 
Zdroj: Blotevogel, 2002 
 
 
Symbolická funkce  

V metropolitních  regionech  nebo  prostřednictvím  metropolitních  regionů  jsou 

produkovány  a  šířeny  symboly  v podobě  znaků,  norem.  Symbolická  funkce 

představuje důležitý aspekt definující autentickou tržní pozici (Unique Selling 

Proposition)  celých  metropolitních  regionů.  Intenzivní  konkurence  vede  totiž 

v řadě případů k tomu, že úspěšnost měst se nezakládá výlučně na disponibilitě 

přírodních zdrojů či jiných tzv. „hard factors“ (Grabow et al., 1995), ale spíše 

na  schopnosti  vytvářet  atraktivní  image  a  symboly,  respektive  na  schopnosti 

vytvářet  projekty,  které  tyto  „měkké“  faktory  utvářejí  a  profilují  (Bianchini, 

Ladnry,  1995  s.4).  V  tomto  smyslu  se  stala  (atraktivní)  image  měst  klíčovou 

pro  atrakci  investic,  vysoce  kvalifikovaných  lidských  zdrojů  (tzv.  „creative 

class“, Florida, 2002) či zájmu médií (Kunzmann, 2004). Budování atraktivní 

image  měst  se  stává  prostředkem  k  přilákání  kapitálu  v  podobě  investic 

zaměřených  na  restrukturalizaci  místní  ekonomiky  a  regeneraci  fyzického 

prostředí  (Spaans,  2004).  V tomto  případě  můžeme  hovořit  o  analogii 

s produkty,  jelikož  dnes  je  hlavní  část  přidané  hodnoty  produktů  tvořena 

symbolickou  a  estetickou  hodnotou,  čili  jsou  produkovány  více  symboly  než 

Témata, do kterých materiál patří