MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
studenti) profitovat z koncentrace různorodého vzdělání a potřeb (zájmů). V
různorodém městském prostředí má obyvatelstvo celou řadu příležitostí pro
setkávání na ulicích či jiných místech, zejména ve veřejných a semi-veřejných
prostorech. Setkávání je základním předpokladem k výměně informací,
znalostí, generování idejí a hledání inovací. Různorodé prostředí vytváří mix
Metropolitní regiony v Německu
45
budov s různou funkcí (historické budovy s vysokou symbolickou funkcí,
bydlení, kanceláře, obchody, kluby, restaurace). V tomto prostředí se „vždy
něco děje“, ať již ve dne či v noci, a možnost náhodného setkání a „nových
kombinací“ je mnohem vyšší. Koncentrace a diverzita lidí v určité lokalitě je
důležitá, ale nikoliv dostatečná pro vznik kreativního milieu. Význam kaváren,
klubů nebo parků tematizoval také americký sociolog Oldenburg (1999).
Používá termín „třetí prostor“, který vztahuje ke všem místům v městském
milieu, umožňujícím neformální setkávání stimulující komunikaci a interakci
(Hesse, Lange, 2007). Domov je v jeho interpretaci prvním prostorem, práce
druhým prostorem. Třetím prostorem mohou být kavárny, restaurace anebo
další veřejné prostory, které nejsou příliš vzdáleny od domova nebo práce.
Jonas (2005) používá termín „nízkoprahové kontakty“ (niederschwellige