Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MRMUV_studijni_text_final

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.83 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Kontakte),  jež  interpretuje  jako  příležitosti  a  možnosti  pro  nezávaznou  a 

neformální  interakci.  Specifická  místa  podporující  „nízkoprahové  kontakty“ 

mohou  být  například  restaurace,  kavárny,  přednášky  nebo  také  specifické 

formy  events.  „Nízkoprahové  kontakty“  vytvářejí  do  určité  míry  „humus“  na 

jehož základě se daří dlouhodobým nebo temporárním kooperacím. 

Koncentrace a kritická masa, respektive přítomnost vysokého množství lidí 

koncentrovaných  v  určité  oblasti,  stimuluje  kreativní  prostředí.  Koncentrace 

vede  ke  vzniku  kritické  masy  nutné  pro  efektivní  mezilidskou  interakci  a 

komunikaci.  Ovšem  koncentrace  neznamená  počet  lidí,  ale  spíše  hustotu  a 

kvalitu interakce. Vysoká koncentrace lidí v určité lokalitě podporuje frekvenci 

schůzek  a  náhodných  kontaktů  mezi  jednotlivými  lidmi,  a  tím  se  zvyšuje 

pravděpodobnost nových myšlenek a inovací. Glaeser (1997) tvrdí, že urbánní 

hustota  zrychluje  míru  mezilidské  interakce,  protože  když  se  lidé  učí  skrze 

interakci,  akumulace  lidského  kapitálu  je  pak  vyšší.  Města  jsou  mnohem 

efektivnější  v  rozvoji  lidského  kapitálu  v  případě,  že  disponují  kritickým 

množstvím vzdělaných a úspěšných lidí a zároveň jsou jim schopna nabídnout 

široké spektrum vzdělávacích příležitostí. 

Zde je nutno poznamenat, že se jedná o normativní význam urbánních prostor 

pro  tvorbu  inovací  a  že  v sociální  realitě  těmito  faktory  ve  výše  uvedené 

Témata, do kterých materiál patří