MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Kontakte), jež interpretuje jako příležitosti a možnosti pro nezávaznou a
neformální interakci. Specifická místa podporující „nízkoprahové kontakty“
mohou být například restaurace, kavárny, přednášky nebo také specifické
formy events. „Nízkoprahové kontakty“ vytvářejí do určité míry „humus“ na
jehož základě se daří dlouhodobým nebo temporárním kooperacím.
Koncentrace a kritická masa, respektive přítomnost vysokého množství lidí
koncentrovaných v určité oblasti, stimuluje kreativní prostředí. Koncentrace
vede ke vzniku kritické masy nutné pro efektivní mezilidskou interakci a
komunikaci. Ovšem koncentrace neznamená počet lidí, ale spíše hustotu a
kvalitu interakce. Vysoká koncentrace lidí v určité lokalitě podporuje frekvenci
schůzek a náhodných kontaktů mezi jednotlivými lidmi, a tím se zvyšuje
pravděpodobnost nových myšlenek a inovací. Glaeser (1997) tvrdí, že urbánní
hustota zrychluje míru mezilidské interakce, protože když se lidé učí skrze
interakci, akumulace lidského kapitálu je pak vyšší. Města jsou mnohem
efektivnější v rozvoji lidského kapitálu v případě, že disponují kritickým
množstvím vzdělaných a úspěšných lidí a zároveň jsou jim schopna nabídnout
široké spektrum vzdělávacích příležitostí.
Zde je nutno poznamenat, že se jedná o normativní význam urbánních prostor
pro tvorbu inovací a že v sociální realitě těmito faktory ve výše uvedené