Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MRMUV_studijni_text_final

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.83 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

materiální objekty a zboží a služby se stávají stále více estetickými entitami se 

symbolickým rozměrem (Lash, Urry, 1994). 

Symbolická  funkce  urbánního  prostoru  se  může  taktéž  promítat  i  do  tvorby 

inovací,  kdy  Ilse  Helbrech  (2004)  tematizuje  význam  symbolické  role 

fyzického prostoru pro tvorbu inovací do těchto bodů: 

Gateway 

funkce 

Hodnotící indikátory 

Přístup k lidem  Dopravní  uzly,  zvláště  letecká  doprava,  železniční  (ICE  uzly), 

logistická centra, dálniční napojení) 

Přístup ke 
znalostem  

Média (audiovizuální, tištěná), kongresy, knihovny  

Přístup 
k trhům 

Veletrhy, výstavy  

Metropolitní regiony v Německu 

48 

§

  Inovace  a  invence.  Invence  nejsou  pouze  mentální  aktivitou,  logicky 

odvozeným  produktem  sterilního  materiálního  světa,  ale  často  jsou 

výsledkem  fyzické  aktivity,  sensuálních  vjemů  atd.  Stejně  jako  na 

inovaci  na  ně  má  vliv  okolní  prostředí,  svět,  ve  kterém  se  jedinec 

pohybuje, respektive který reflektuje.  

§

  Role  vzhledu  a  vnímání  fyzické  struktury  města  ve  znalostní 

ekonomice.  Vzhled  a  pocit  (Look  and  Feel)  jako  geografický  kapitál. 

Jak již bylo uvedeno, firmy lokalizují své aktivity v místech s vysokou 

atraktivitou  a  kvalitním  milieu.  Takovéto  urbánní  fyzické  struktury 

(urban  landscapes)  mohou  v  percepci  a  hodnocení  zaměstnanců 

kultivovat vznik znalostí, tj. kreativitu, protože mají jistou inspirativní 

funkci.  

Empirické příklady analytické dimenze metropolitních regionů 

V rámci  „Zprávy  o  prostorovém  uspořádání“  (Raumordnungsbericht)  z roku 

Témata, do kterých materiál patří