MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
materiální objekty a zboží a služby se stávají stále více estetickými entitami se
symbolickým rozměrem (Lash, Urry, 1994).
Symbolická funkce urbánního prostoru se může taktéž promítat i do tvorby
inovací, kdy Ilse Helbrech (2004) tematizuje význam symbolické role
fyzického prostoru pro tvorbu inovací do těchto bodů:
Gateway
funkce
Hodnotící indikátory
Přístup k lidem Dopravní uzly, zvláště letecká doprava, železniční (ICE uzly),
logistická centra, dálniční napojení)
Přístup ke
znalostem
Média (audiovizuální, tištěná), kongresy, knihovny
Přístup
k trhům
Veletrhy, výstavy
Metropolitní regiony v Německu
48
§
Inovace a invence. Invence nejsou pouze mentální aktivitou, logicky
odvozeným produktem sterilního materiálního světa, ale často jsou
výsledkem fyzické aktivity, sensuálních vjemů atd. Stejně jako na
inovaci na ně má vliv okolní prostředí, svět, ve kterém se jedinec
pohybuje, respektive který reflektuje.
§
Role vzhledu a vnímání fyzické struktury města ve znalostní
ekonomice. Vzhled a pocit (Look and Feel) jako geografický kapitál.
Jak již bylo uvedeno, firmy lokalizují své aktivity v místech s vysokou
atraktivitou a kvalitním milieu. Takovéto urbánní fyzické struktury
(urban landscapes) mohou v percepci a hodnocení zaměstnanců
kultivovat vznik znalostí, tj. kreativitu, protože mají jistou inspirativní
funkci.
Empirické příklady analytické dimenze metropolitních regionů
V rámci „Zprávy o prostorovém uspořádání“ (Raumordnungsbericht) z roku