Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




12

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (42.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Marketingový výzkum

Slouží k předpovědění chování a jednání zákazníků, má snížit podnikatelské riziko

Nejznámější součástí mark. výzkumu je průzkum trhu

Zaměření marketingových výzkumů

ZÁKAZNÍK – jeho potřeby, přání, nákupní chování

TRH – vývoj poptávky, ceny, možnosti segmentace (rozdělení trhu)

VÝROBEK – jak jsou s ním uživatelé spokojeni, možnosti inovací

KONKURENCE – její chování, její politiky

OSTATNÍ PRVKY MARKETINGOVÉHO MIXU – účinnost reklamy

Druhy marketingových výzkumů

  1. Výzkum terénu zjišťují se primární informace (pohovory, dotazníky apod.)

  2. Výzkum od stolu – využívají se sekundární informace

Etapy marketingového výzkumu

  1. Definování problémů - musí se ujasnit cíl výzkumu, proč se provádí, co se očekává od jeho výsledku

  2. Plán výzkumu obsahuje cíl, metody, techniky, velikost zkoumaného vzorku, způsob zpracování informací, termíny

  3. Sběr informací – základní etapa výzkumu, sbírají se jak primární, tak sekundární data

  4. Analýza údajů – shromážděné informace se zpracovávají většinou statistickými metodami, musí vycházet z cílů výzkumu a umožňuje přijmout doporučení

  5. Závěr a doporučení – sestavuje se závěrečná zpráva, doporučení musí být konkrétní a realizovatelné

Výběr zkoumaného vzorku

  • Podle cíle se vybírají osoby, které budou zastupovat celou populaci, nebo pouze určitou skupinu

  • Důležité je zvolit správnou velikost zkoumaného vzorku

Metody výzkumu:

  1. Pozorování – výzkumník zaznamenává skutečné chování, nebo jednání buď osobně, nebo pomocí elektronických přístrojů (měření sledovanosti pomocí peoplemetrů)

  2. Dotazování – údaje se získávají pokládáním otázek, rozlišujeme osobní dotazování (rozhovor) a telefonické dotazování, elektronické, písemné – prostřednictvím dotazníků

DOTAZNÍK

  • Musí být jasná hlavní myšlenka a na koho se s ní budeme obracet

  • Otázky musí být jasné a srozumitelně formulované, musí mít logické pořadí, nemělo by jich být moc

Typy otázek:

  1. Uzavřené – umožňují výběr z předepsaných variant, člení se na alternativní (je možné vybrat jednu možnou odpověď)

  • Uzavřená s více možnostmi odpovědí

  • Uzavřená s otevřeným koncem

  • Uzavřená s použitím škály

  1. Otevřené – nemají předepsanou možnost odpovědi

  2. Identifikační – pohlaví, věk, vzdělání

Experiment – např. experim. Prodej spojený s propagační akcí

  1. Cena

Pojem

  • angl. price

= hodnota produktu, služby vyjádřená v penězích

= množství peněz, které zaplatíme za produkt

Způsoby stanovení ceny

  1. poptávková cena – taková cena, jakou jsou zákazníci ochotni zaplatit

  2. nákladová tvorba ceny – viz kalkulace – sečteme veškeré náklady + požadovaný zisk

  3. konkurenční cena – vycházíme z konkurence

Minimální hranice ceny

Témata, do kterých materiál patří