12
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Cenové úpravy
1) cenové srážky, slevy
2) rabat za nakoupené zboží
3) sezónní slevy
4) skonto (platba v hotovosti před splatností faktury)
5) slevy při prodeji na protiúčet
6) slevy z přihlédnutí k dopravním nákladům
7) jednotné dodací ceny - stejné pro všechny bez ohledu na vzdálenost
8) vícepásmové ceny - rozdělení území na zóny
9) dočasné ceny - někdy sníženy i pod úroveň nákladů
Cenové triky
Cena je vystavena takovým způsobem, aby vypadala výhodnější (místo 30,- je 29,90,-)
Podnik uvede smyšlenou vyšší cenu a jako sníženou uvede tu, za kterou se zboží běžně prodává
Často se zvýšení ceny maskuje – zmenšením balení při dodržení původní ceny
Propagace
Reklama
Podpora prodeje
Publicita
Osobní prodej
Reklama
-
reklama je placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky, mající obvykle za cíl zvýšení prodeje. Podle použitého média se rozlišuje televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová nebo jiná.
-
reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií“. Reklamu využívají především obchodní společnosti, ale i neziskové organizace a profesní či sociální organizace.
K použití účinné reklamy vašeho podniku musíte znát odpovědi na následující otázky:
-
KDO? Kdo jsou vaši dnešní a možní budoucí zákazníci?
-
PROČ? Jaké máte cíle? Zvýšit odbyt? Uvést na trh nový výrobek? Vytvořit obraz vašeho podniku?
-
KDY? Načasování je v reklamě velmi důležité. I dobrá propagace selže, je-li špatně načasována.
-
CO? Jaký specifický výrobek nebo službu se snažíte prodat? Co je na nich jedinečného?
Reklamní strategie
-
Slogany (Vanish, skvrn a špíny se zbavíš)
-
Racionální působení (pro vaši pračku váš Calgon, teleshoping)
-
Emocionální působení (Old spice, vánoční s prasátkem, malými dětmi)
Zásady pro tvorbu reklamy – výstižná
Reklamní prostředky
Tisk – obvyklé, u odborných časopisů je okruh čtenářů zřejmý, pokud reklamu chceme rozšířit tak do nejvíce čtených časopisů
Televize – největší obsah, osloví každého
Rozhlas – široké působení v rádiu
Podpora prodeje
• Nemediální reklamní kampaň
• Cílem je stimulace prodeje výrobků a služeb prostřednictvím dodatečných podnětů - soutěže, dárky, něco, co zákazník získá zadarmo, doplňkové reklamy
Hlavní cíle
• Stimulace k zakoupení většího množství výrobků
• Zvýšení prodeje
• Stimulace k vyzkoušení výrobku - ochutnávky, dárečky, vzorky
• Stimulace opětovného nákupu - kupony, soutěže
• Stimulace zákazníků citlivých na cenu - forma podpory, která se snaží vyvážit ceny, 3 za cenu 2
výhody: odezva rychlá, intenzivní, okamžitá, známost
nevýhoda: krátkodobé trvání, ne věrnost, jen pro dané období