Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




12

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (42.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

12. MARKETING II.

  1. Marketing – základní pojmy

Marketing = nauka o trhu

= podnikatelská filozofie, metoda řízení firmy, která vychází z potřeb zákazníků, na základě jejich znalostí vytváří obchodní a výrobní politiku firmy

  • z angl. slova market = trh

Trh = místo, kde se střetává nabídka s poptávkou na základě nabídky a poptávky se vytváří cena zboží

Nabídka = množství zboží, které jsou prodejci ochotni prodat

Poptávka = množství zboží, které jsou spotřebitelé ochotni nakoupit za určitou cenu

  1. SWOT analýza

  • silné a slabé stránky podniku

  • příležitosti a hrozby

  • slouží k analýze podniku

Silné stránky - na čem si firma zakládá, v čem je dobrá – tradice, značka, šíře sortimentu, nové technologie, vysoká kvalita výrobků

Slabé stránky – negativa, co by se mělo zlepšit, firma musí své slabé stránky znát, aby je mohla odstranit – nízký prodej, technologická zastaralost

Příležitosti – vstup na trh v Kazachstánu, spojit se s větší firmou, vytvořit celek

Hrozby – finanční krize, nejistota na trzích, levné dovozy, růst cen energie

  1. Marketingový informační systém

Průzkum trhu – nutnost vyplývá z definice marketingu. Zákazník na trhu vystupuje jako spotřebitel.

Informace zjišťujeme:

  1. O produktech – proč to kupujeme? Co upřednostňujeme oproti konkurenčnímu produktu, jaké to má pro nás výhody?

  2. O konkurenci

  3. O spotřebitelích – např. starší lidé si koupí mobil s jednodušším ovládáním a horším vzhledem než teenageři, kterým jde především o vzhled a funkce

  4. O cenách – je důležité vědět ceny konkurence

Nástroje marketingu

  1. Produkt = jakékoliv zboží (elektrotechnika, budovy, stavby, vzdělání)

  2. Cena = tvoří se na trhu

  3. Distribuce = cesta jak se zboží dostane ke spotřebiteli

  4. Propagace

Produkt

  • Vše, co je prodáváno

  • Uspokojuje naši potřebu (něco chci, tak si to koupím) (kvalita, cena produktu)

Cena

  • Pohybuje se mezi dvěma póly

  • Spodní hranicí jsou náklady firmy

  • Horní hranicí je cena konkurence

Distribuce (místo prodeje)

  1. přímo od výrobce (nákup v obchodě, přes internet)

  2. Přes sprostředkovatele

  3. V obchodě

Propagace

  1. Reklama

  2. Podpora prodeje (slevy, vzorky,…)

  • Jeho součástí je průzkum trhu, který patří do marketingu I.

  • Je to systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit

Zdroje marketingových informací:

Primární data

  • Informace získané marketingovým výzkumem

  • Náklady na jejich získání jsou vysoké, ale jsou velmi cenné a nedá se bez nich obejít

Sekundární data

  • Již dříve zpracované informace, často jsou veřejně dostupné

  • Dělí se na: interní – zevnitř firmy (účetnictví, kalkulace)

externí – veřejně publikované materiály (tiskové zdroje, obchodní zdroje)

Témata, do kterých materiál patří