Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




12

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (42.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Vzorky

(vzorky parfémů, v novinách, při nákupu)

Odměny

  • drobné předměty (kinder vajíčko, sklenice zdarma,…)

Soutěže

(když pošleme kód z nějakých bonbónů tak dostaneme dárek)

SLEVY
- kupte dva a zaplaťte jeden

Veletrhy a výstavy
- detailně předvedou zákazníkům výrobky

Ve vztahu k firmám stát podporuje vývoz – zaručuje se za úvěry firem – poskytuje jim pojištění, banky – poskytnou úvěr

Publicita

= informování o produktech, nebo o podnicích prostřednictvím nezávislých médií

  • neosobní forma stimulace poptávky po výrobcích, službách či aktivitách firmy

  • jakákoliv informace vztahující se k výrobci nebo jeho výrobkům. Objevuje se ve sdělovacích prostředcích. Není zaměřena na stimulaci prodeje, ale na vytváření image a reputace firmy.

Nástroje publicity:

  • zprávy

  • tisk

  • tiskový mluvčí

  • vydávání tiskových materiálů

  • výroční zpráva

Přímý marketing

  • rozumíme přímou, adresnou komunikaci se zákazníky zaměřenou na prodej zboží a založenou na reklamě. Uskutečňuje se prostřednictvím pošty, telefonu, televizního vysílání, rozhlasu, novin nebo časopisu.

Prodej poštou
Historicky nejstarší, v současnosti dynamicky se rozvíjející části přímého marketingu. Uskutečňuje se na základě sdělení (nabídky). Silnou stránkou tohoto prodeje je jeho přesné tržní zacílení.

Televize a rozhlas
Novější forma přímého marketingu. Výhodou je, že televize ukáže případným zákazníkům použití výrobku. Rozhlas si v přímém marketingu nevybudoval tak významné postavení, neboť je zřejmé, že jediným segmentem, který může být úspěšně zacílen, se zdají být mladí posluchači, kteří mají zájem například o CD, plakáty, trička se zpěváky, atd.

Telemarketing
U nás dosud nerozšířen, další forma přímého marketingu. Náklady na jeho využívaní jsou relativně nízké, výhodou je rovněž kombinace personálního kontaktu s masovým marketingem, lidský hlas je nejpřesvědčenějším komunikačním nástrojem.

Osobní prodej

  • je forma osobní komunikace s jedním nebo více zákazníky a jejím cílem je dosažení prodeje výrobku nebo služby, od předcházejících forem komunikace, tj. reklamy, podpory prodeje, publicity a přímého marketingu, se liší zejména v tom, že obsahuje přímou komunikaci mezi dvěma lidmi, tváří v tvář.

Vyvolává specifické nároky na pracovníky, kteří osobní prodej uskutečňují, zejména obchodní zástupci a obchodní cestující.

- patří sem předváděcí akce

Funkce obchodních zástupců a prodejců:

  1. Ovlivňuje kupujícího v procesu rozhodování o zakoupení výrobku.

  2. Zprostředkovávají informace o výrobku směrem od výrobce ke kupujícímu a jeho reakce. Připomínky a přání přenášejí zpět k výrobci.

  3. Poskytují servis. Mohou zajišťovat dodání výrobku, poskytnout řadu doplňujících služeb spojených s prodejem výrobku. Zaškolit kupujícího a vysvětlit podmínky obsluhy výrobku, atd.

Témata, do kterých materiál patří