12
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Vzorky
(vzorky parfémů, v novinách, při nákupu)
Odměny
-
drobné předměty (kinder vajíčko, sklenice zdarma,…)
Soutěže
(když pošleme kód z nějakých bonbónů tak dostaneme dárek)
SLEVY
- kupte dva a zaplaťte jeden
Veletrhy a výstavy
- detailně předvedou zákazníkům výrobky
Ve vztahu k firmám stát podporuje vývoz – zaručuje se za úvěry firem – poskytuje jim pojištění, banky – poskytnou úvěr
Publicita
= informování o produktech, nebo o podnicích prostřednictvím nezávislých médií
neosobní forma stimulace poptávky po výrobcích, službách či aktivitách firmy
-
jakákoliv informace vztahující se k výrobci nebo jeho výrobkům. Objevuje se ve sdělovacích prostředcích. Není zaměřena na stimulaci prodeje, ale na vytváření image a reputace firmy.
Nástroje publicity:
zprávy
tisk
tiskový mluvčí
vydávání tiskových materiálů
výroční zpráva
Přímý marketing
-
rozumíme přímou, adresnou komunikaci se zákazníky zaměřenou na prodej zboží a založenou na reklamě. Uskutečňuje se prostřednictvím pošty, telefonu, televizního vysílání, rozhlasu, novin nebo časopisu.
Prodej poštou
Historicky nejstarší, v současnosti dynamicky se rozvíjející části přímého marketingu. Uskutečňuje se na základě sdělení (nabídky). Silnou stránkou tohoto prodeje je jeho přesné tržní zacílení.
Televize a rozhlas
Novější forma přímého marketingu. Výhodou je, že televize ukáže případným zákazníkům použití výrobku. Rozhlas si v přímém marketingu nevybudoval tak významné postavení, neboť je zřejmé, že jediným segmentem, který může být úspěšně zacílen, se zdají být mladí posluchači, kteří mají zájem například o CD, plakáty, trička se zpěváky, atd.
Telemarketing
U nás dosud nerozšířen, další forma přímého marketingu. Náklady na jeho využívaní jsou relativně nízké, výhodou je rovněž kombinace personálního kontaktu s masovým marketingem, lidský hlas je nejpřesvědčenějším komunikačním nástrojem.
Osobní prodej
je forma osobní komunikace s jedním nebo více zákazníky a jejím cílem je dosažení prodeje výrobku nebo služby, od předcházejících forem komunikace, tj. reklamy, podpory prodeje, publicity a přímého marketingu, se liší zejména v tom, že obsahuje přímou komunikaci mezi dvěma lidmi, tváří v tvář.
Vyvolává specifické nároky na pracovníky, kteří osobní prodej uskutečňují, zejména obchodní zástupci a obchodní cestující.
- patří sem předváděcí akce
Funkce obchodních zástupců a prodejců:
Ovlivňuje kupujícího v procesu rozhodování o zakoupení výrobku.
Zprostředkovávají informace o výrobku směrem od výrobce ke kupujícímu a jeho reakce. Připomínky a přání přenášejí zpět k výrobci.
-
Poskytují servis. Mohou zajišťovat dodání výrobku, poskytnout řadu doplňujících služeb spojených s prodejem výrobku. Zaškolit kupujícího a vysvětlit podmínky obsluhy výrobku, atd.