Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový mix

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (130 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • Instalace

    • Instalace na místě spotřeby (zapojení elektrospotřebiče, …)

  • Záruka

    • Odpovědnost za vady, záruka na vady

    • Některé firmy zvyšují záruční lhůty – prodloužení bezplatných oprav

  • Úvěr

    • Obchodní úvěr – další možná forma převahy nad konkurencí

    • Je to riskantní, odložené placení = nutno dobře právně opatřit

  • *ANALÝZA BCG = Boston consulting group= matice bostonské poradenské skupiny

    OTAZNÍKY= Firmy zvažují, zda do tohoto podnikání vložit peníze??

    HVĚZDY =

    • Úspěšné otazníky se stávají hvězdami.

    • Mají vedoucí postavení na trhu s prudkým růstem

    • Většinou vyžadují další finanční podporu

    PENĚŽNÍ KRÁVY= Při poklesu tempa růstu pod 10 % se stává hvězda krávou (při předpokladu největšího relativního podílu na trhu)

    • Produkují pro firmu hotovost, dosahuje vyšších podílů na celkovém zisku

    • Když začne ztrácet podíl – je nutno ji oživit.

    PSI= SBU (STRATEGICKÁ OBCHODNÍ JEDNOTKA) s nízkým tempem růstu a slabým podílem na trhu

    • Většinou produkují nízké zisky, nebo dokonce ztráty

    • Spotřebovávají více času na řízení vzhledem k přínosu a proto by měly být omezovány či postupně zastaveny.

    • PORTFOLIA = Typy cenných papírů se kterými obchodují

    Cena = price

    • Jedním z nejdůležitějších nástrojů

    • Základní podmínka – prodávající musí cenu stanovit

    Pružnost poptávky

    • tj. čím více zákazníci na změnu ceny reagují, tím je pružnější poptávka

    • rozlišujeme:

      • Cenově elastická poptávka

    - má smysl usilovat o snížení ceny, abychom zvýšili tržby

    - naopak zvýšení ceny by tržby snížilo

    - poptávka je pružná, jestliže produkt není nezbytným statkem – obejdeme se bez něj

    - např. kožich, luxusní vůz, dovolená u moře

    • Cenově neelastická poptávka

    - má význam pouze zvýšení ceny, protože každé snížení ceny snižuje

    tržby

    - pokud se bez něj neobejdeme

    - např. pečivo, oblečení

    Cenové úpravy

    • Věk zákazníka – dětem levněji než dospělým (vstupenky)

    • Čas prodeje – ráno dražší, večer levnější, po sezóně levněji, výprodeje

    • Místo prodeje – v centru dráže než na okraji

    • Množství prodeje – velkoobchodním odběratelům se zpravidla poskytují srážky z nákupní ceny při včasné úhradě

    • Pohotovost při placení – při okamžitém placení poskytují prodávající slevy z cen

    Základní metody cenové tvorby = 3 C

    1. Cena stanovená podle nákladu (cost)

      • Podnik stanoví kalkulaci vlastních nákladů a velikost nákladů zvýší o procento zisku, které si sám stanoví

      • Cena = N + zisk

      • Zisk = % z N

    2. Cena podle konkurence (competition)

      • Na trhu se obvykle tvoří cena na základě ceny největšího podniku v daném odvětví

      • Nejjednodušší způsob

      • Cenu můžeme zvolit:

      1. Stejnou – spoléháme na necenovou konkurenční výhodu (lepší reklama)

      2. Nižší – pocit, že výrobek není kvalitní

      3. Vyšší – založena v přesvědčení zákazníků, že drahé zboží mu přináší mimořádné uspokojení

    Témata, do kterých materiál patří