Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový mix

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (130 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Propagace = promotion

  • Forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, cílem je větší prodej výrobků nebo služby

Nástroje propagace

  • Reklama

  • Podpora prodeje

  • Publicita

  • Osobní prodej

  1. Reklama

    • Placená a nepřímá forma představení zboží a služeb

    • Neosobní forma propagace

Reklamní způsoby:

  • Slogany (opakováním sloganů se dostává produkt do povědomí lidí)

  • Racionální působení (přesvědčování pomocí ověřitelných, logických, technických argumentů)

  • Emocionální působení (působení na city a vnímání lidí, využívá psychologie – děti, zvířata, hudba, příroda,…)

Reklamní prostředky:

  • Tisk (časopisy, noviny, tiskoviny – letáky, brožury,…)

  • Elektronická reklama (televize, rozhlas, internet,…)

  • Venkovní reklama (plakáty, billboardy, bigboardy,…)

  • Specifický typ reklamy – VIRÁLNÍ REKLAMA (ústní předávání zkušeností spokojených zákazníků)

Zásady reklamy

  1. Pravdivost

    • Nepravdivé reklamy uvádějí zákazníky v omyl a jsou v rozporu s právními normami

    • Klamavá reklama je formou nekalé soutěže, což je protiprávní jednání

  2. Věcnost a působivost

    • Zvýraznění značky

  3. Efektivnost

    • Délka, čas, …

Předmět reklamy

Reklama firmy

  • Efektivnější než pouhá reklama výrobku

  • Zákazník získá vědomí, že naše firma je vynikající – hledá výrobky firmy – levnější než reklama výrobků

Reklama výrobku nebo služby

  • Vhodné doplňovat reklamou firmy

  • U výrobků s novými užitnými vlastnostmi, s novými technickými parametry

  • Větší informace

Reklama smíšená

  • Vyvážená kombinace mezi reklamou výrobku a reklamou firmy

Podpora prodeje

  • Krátkodobý motivační nástroj

  • Vzorky, kupóny, vyzkoušení zboží, ochutnávky, odměny, soutěže o ceny, …

  1. Podpora prodeje mezi podnikateli

    • K typickým prostředkům podpory prodeje patří:

      • Vzorky, demoverze, atd.

      • Odměny, bonusy, atd.

      • Soutěže, slevy, atd.

=> Vhodným prostředím pro realizaci podpory prodeje jsou veletrhy, výstavy, promo akce,…

  1. Publicita

    • tj. zprávy a hodnocení od nezávislých osoba institucí, prezentovaných v tisku nebo v TV

    • působí důvěryhodněji než reklama

Nástroje publicity

  • TV, rozhlas, tisk, výroční zprávy, sponzorská činnost

* PR (Public relations)

Dlouhodobá činnost, pomocí které si firma buduje dobrou pověst, využívá se:

  • Systematická práce s médii (např. pomocí tiskového mluvčího)

  • Sponzoring

  • Fundraising

  • Enviromentální aktivity

  • Charitativní činnost

Moderní marketingové techniky =

  • Mobil marketing (reklamní SMS, MMS)

  • E-mail marketing (zasílání newsletterů, elektronických letáků)

  • Event marketing (sportovní, kulturní a společenské akce)

Guerilla marketing (nápaditost, kreativita, šokování, nízké náklady)

  • Virální marketing

  • Buzz marketing

  • Netradiční poutače

  • Ambient marketing (nákupní vozíky, držadla a sedačky v MHD, pouliční osvětlení,…)

  1. Osobní prodej

    • tj. přímé působení na zákazníka

    • výhodou je vysoká účinnost a rychlá zpětná vazba

    • Fáze:

      • Průzkum

      • Sjednání schůzky

      • Prezentace

      • Uzavření prodeje

Témata, do kterých materiál patří