Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (94.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

SOUČASNÉ TRENDY V MANAGEMENTU

FIREMNÍ KULTURA

  • představuje zavedený způsob jednání mezi zaměstnanci, řešení konfliktů a působení zaměstnanců navenek

  • zahrnuje i atmosféru ve firmě, to, co se v dané firmě považuje za správné a co za nehodné a také jaké hodnoty sdílí většina zaměstnanců

  • prostředky firemní kultury: symboly, představy, hodnoty, rituály, hrdinové

OUTSOURCING – zajištění některých činností firmy formou služby od externího dodavatele; mezi nejčastější „outsourcované“ služby patří zajištění úklidu, mzdové agendy, provozování automobilového parku, stravování anebo marketingové služby; nejčastějším důvodem outsourcingu je snaha o úsporu nákladů; firma se snaží najít externí organizaci, která by vybrané činnosti zabezpečovala levněji, než by byly prováděny vlastními silami

FRANCHISING – představuje pronájem práv k podnikání; na jedné straně je firma, která má zaběhnutou obchodní značku a poskytuje k ní licenci – franchisor; na straně druhé je subjekt, který ke svému podnikání využije know-how této firmy – franchizant; pod touto značkou pak samostatně podniká, i když pod dohledem franchisora; za poskytovaný servis platí franchizant většinou vstupní poplatek za poskytnutí licence a během podnikání určitá % z tržby, servisní poplatek a poplatek za marketingové služby

ROTACE PRÁCE – zaměstnanci si dočasně vymění svou stávající pozici za pozici jinou; tento proces většinou probíhá za účelem vzdělávání zaměstnanců, dále se předchází frustraci a únavě z každodenního stereotypu, syndromu vyhoření; v neposlední řadě slouží ke zlepšení prac. kolektivu, zaměstnanec poznává práci druhých, což je často základem kvalitnější spolupráce a komunikace; na druhé straně tato metoda je poměrně náročná a je potřebná průběžná a pečlivá kontrola; zaměstnanci, kteří přicházejí na nové pracoviště, pochopitelně nebývají tak odborně zdatní jako ti, kteří na dané pozici už pracují

MANAGEMENT PODLE CÍLŮ – je to metoda založená na stanovení a vzájemném odsouhlasení cílů mezi nadřízenými a podřízenými a následném vyhodnocování úspěšnosti jejich dosahování; metoda MBO je velmi efektivní; každý zaměstnanec si důkladně promyslí úkoly, které bude v příštím období plnit a každý manažer pohlídá dostatečnou náročnost úkolů, které deleguje na své podřízené; všichni z celého pracovního kolektivu přesně vědí, co mají dělat a také hodnocení může probíhat spravedlivěji

KOUČOVÁNÍ – je to metoda vzdělávání založená na individuálním rozvoji člověka; zaměstnanci je přidělen tzv. kouč, což může být buď zkušenější kolega anebo zaměstnanec externí agentury; úkolem kouče je dlouhodobé vedení přiděleného zaměstnance, přičemž vystupuje jako rovnocenný partner a průvodce; jeho posláním není zaměstnance směrovat, nýbrž ho podpořit, aby si sám nalezl své cíle práce a osobního rozvoje

Témata, do kterých materiál patří