Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32.87 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Buzz marketing – firma vytvoří téma, vyvolá rozruch, a tak se zdarma a bez dalšího úsilí objeví ve sdělovacích prostředcích

Viral marketing – samovolné šíření komerčního sdělení, sdělení musí mít virální spoušť, má emocionální, sociální a skutečnou hodnotu

Content marketing – založen na tvorbě a umisťování užitečného a hodnotného obsahu, který přiláká pozornost

Podpora prodeje – jestliže reklama přesvědčuje o důvodu koupě, pak podpora prodeje poskytuje motiv koupě; mezi typické prostředky patří:

  • vzorky pro vyzkoušení zdarma

  • odměny – mohou být i součástí výrobků

  • soutěže

Osobní prodej – jednání při osobním prodeji obvykle probíhá v těchto fázích:

  1. průzkum – prodejce hledá zákazníky a zjišťuje o nich informace

  2. kontakt – sjednání schůzky

  3. prezentace a řešení otázek – předvedení produktů, sdělení informací, předání případných vzorků, zodpovězení dotazů, vytvoření nabídky

  4. uzavření prodeje

Publicita – publicitou rozumíme zprávy a hodnocení nezávislých osob a institucí zveřejňované v hromadných sdělovacích prostředcích; vytváří ji veškeré jednání pracovníků firmy (při styku se zákazníky, s místními úřady, s veřejností); protože vzniká spíše samovolně, je považována za důvěryhodnější než reklama na objednávku; publicitu je možné ovlivňovat pomocí public relations (vztahy s veřejností)

Nativní reklama – na první pohled nepůsobí jako komerční sdělení – je začleněna do obsahu webové stránky jak graficky, tak i obsahově; často se s ní setkáme na zpravodajských serverech, kde reklamní příspěvek navazuje na běžné zprávy

Marketing na sociálních sítích – pomocí blogů a elektronických diskuzí může prakticky každý svým názorem ovlivnit další osoby; firmy se proto snaží získat ovlivňovatele (influencery)

  • na Facebooku lze využít vytváření firemních stránek, inzerovat nabídky zdarma, přímo komunikovat se zákazníky, pořádat živá vysílání, upozorňovat na prodejní akce, vytvářet placený obsah, reklamu

  • Twitter umožňuje zakládat hashtagy svého jména, produktů, reklamního sloganu či kampaně

  • marketingově lze využít Pinterest, který nabízí sdílení nástěnek, komentování, lajkování

  • Instagram (obdobně jako Pinterest)

  • Youtube umožňuje umisťování videoreklam, které se přehrávají před spoty

Témata, do kterých materiál patří