Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Buzz marketing – firma vytvoří téma, vyvolá rozruch, a tak se zdarma a bez dalšího úsilí objeví ve sdělovacích prostředcích
Viral marketing – samovolné šíření komerčního sdělení, sdělení musí mít virální spoušť, má emocionální, sociální a skutečnou hodnotu
Content marketing – založen na tvorbě a umisťování užitečného a hodnotného obsahu, který přiláká pozornost
Podpora prodeje – jestliže reklama přesvědčuje o důvodu koupě, pak podpora prodeje poskytuje motiv koupě; mezi typické prostředky patří:
vzorky pro vyzkoušení zdarma
odměny – mohou být i součástí výrobků
soutěže
Osobní prodej – jednání při osobním prodeji obvykle probíhá v těchto fázích:
průzkum – prodejce hledá zákazníky a zjišťuje o nich informace
kontakt – sjednání schůzky
prezentace a řešení otázek – předvedení produktů, sdělení informací, předání případných vzorků, zodpovězení dotazů, vytvoření nabídky
uzavření prodeje
Publicita – publicitou rozumíme zprávy a hodnocení nezávislých osob a institucí zveřejňované v hromadných sdělovacích prostředcích; vytváří ji veškeré jednání pracovníků firmy (při styku se zákazníky, s místními úřady, s veřejností); protože vzniká spíše samovolně, je považována za důvěryhodnější než reklama na objednávku; publicitu je možné ovlivňovat pomocí public relations (vztahy s veřejností)
Nativní reklama – na první pohled nepůsobí jako komerční sdělení – je začleněna do obsahu webové stránky jak graficky, tak i obsahově; často se s ní setkáme na zpravodajských serverech, kde reklamní příspěvek navazuje na běžné zprávy
Marketing na sociálních sítích – pomocí blogů a elektronických diskuzí může prakticky každý svým názorem ovlivnit další osoby; firmy se proto snaží získat ovlivňovatele (influencery)
na Facebooku lze využít vytváření firemních stránek, inzerovat nabídky zdarma, přímo komunikovat se zákazníky, pořádat živá vysílání, upozorňovat na prodejní akce, vytvářet placený obsah, reklamu
Twitter umožňuje zakládat hashtagy svého jména, produktů, reklamního sloganu či kampaně
marketingově lze využít Pinterest, který nabízí sdílení nástěnek, komentování, lajkování
Instagram (obdobně jako Pinterest)
Youtube umožňuje umisťování videoreklam, které se přehrávají před spoty