Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (32.87 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3. POSITIONING – cílem je:

  • odlišit se od konkurence

  • vytvořit image značky

  • vymezit důvody, proč daný produkt, danou značku koupit

Provádí se nejčastěji těmito cestami:

  • zdůrazňováním vztahu mezi kvalitou a cenou

  • zdůraznění některých vlastností

  • vzbuzování emocí

  • vyjádření identity

INDIVIDUALIZOVANÝ MARKETING – produkt přizpůsobuje individuálním potřebám každého zákazníka

1. PŘIZPŮSOBENÍ POTŘEBÁM UŽIVATELE – základní produkt lze ve výrobě přizpůsobit přáním zákazníka, a to těmito cestami:

  • standardní produkt lze nastavit, a tak ovlivňovat jeho funkce

  • základní produkt lze pozměňovat a upravovat podle individuální objednávky

  • produkt je stejný, mění se balení, způsob prodeje či reklamy

2. CRM – představuje pochopení individuálních potřeb zákazníka a jeho ovlivnění vhodnou formou komunikace

  • vytváří se velká online databáze s mnoha údaji o zákaznících

  • analyzujeme, jaké jsou potřeby konkrétního zákazníka, jak se mění v průběhu času, jaké bude mít zákazník individuální nároky a jak ho oslovit

  • na základě těchto dat a analýz nabídneme: právě to, o co by konkrétní zákazník mohl mít zájem, právě v tuto dobu, formou komunikace, kterou preferuje

  • při realizaci dodávky také berme v úvahu, které služby by mohl potřebovat (např. doprava)

Aktuální trendy CRM – sociální CRM v této oblasti představuje komunikaci se zákazníky, partnery a zaměstnanci prostřednictvím sociálních médií; společnost pravidelně sleduje sociální sítě, komentáře, blogy a reaguje na to, co zákazníci píší; průběžně buduje zákaznickou komunitu

MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ

STRATEGICKÝ PLÁN

  • určuje zaměření firmy na několik let

  • strategie: vůdčí postavení v nákladech (snaha o nižší náklady než má konkurence nižší ceny než má konkurence), diferenciace (jedinečnost produktu, odlišenost vyšší ceny), koncentrace (úzký segment zákazníků se specifickými potřebami)

TAKTICKÝ PLÁN

  • nastavuje čtyři nástroje marketingu, tzv. 4 P:

    • Product – produkt: rozumíme jím nejen statky, ale i služby, osobnosti

    • Price – cena: mohou být stanovovány podle zvolené strategie

    • Placement – distribuce: představuje cestu, kterou se produkt dostává k zákazníkům

    • Promotion – propagace: obvykle ji tvoří reklama, podpora prodeje, osobní prodej

  • aby byl marketing účinný, musí být tyto nástroje provázány, musí se navzájem doplňovat a vytvořit tzv. marketingový mix (ten je nastavován podle toho, kdo je naším zákazníkem)

LEAN CANVAS – metoda, kterou lze rychle navrhnout podnikatelský (marketingový) plán; využívá šablony, která po vyplnění nemá přesáhnout rozsah jedné stránky

  1. zákazníci – kdo jsou naši zákazníci a kdo jsou uživatelé, zákazník platí, uživatel užívá

  2. problém – co zákazníci chtějí a postrádají to

  3. řešení – ke každému problému navrhneme produkt či službu

  4. unikátní nabídka hodnoty – jde o krátké heslo, sdělení, které říká, co nabízíme, čím zaujmeme

  5. cenový model – kolik bude produkt stát

  6. cesty k zákazníkům – letáky, blogy, ochutnávky, vzorky do obchodů, sociální sítě

  7. indikátory – jak poznat, že je projekt úspěšný, co má projekt přinést

  8. struktura nákladů – výše fixních a variabilních nákladů, jaké jsou počáteční vklady

  9. konkurenční výhoda – co nás chrání před konkurencí (dobré jméno, unikátní recept

Témata, do kterých materiál patří