Marketing
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
3. POSITIONING – cílem je:
odlišit se od konkurence
vytvořit image značky
vymezit důvody, proč daný produkt, danou značku koupit
Provádí se nejčastěji těmito cestami:
zdůrazňováním vztahu mezi kvalitou a cenou
zdůraznění některých vlastností
vzbuzování emocí
vyjádření identity
INDIVIDUALIZOVANÝ MARKETING – produkt přizpůsobuje individuálním potřebám každého zákazníka
1. PŘIZPŮSOBENÍ POTŘEBÁM UŽIVATELE – základní produkt lze ve výrobě přizpůsobit přáním zákazníka, a to těmito cestami:
standardní produkt lze nastavit, a tak ovlivňovat jeho funkce
základní produkt lze pozměňovat a upravovat podle individuální objednávky
produkt je stejný, mění se balení, způsob prodeje či reklamy
2. CRM – představuje pochopení individuálních potřeb zákazníka a jeho ovlivnění vhodnou formou komunikace
vytváří se velká online databáze s mnoha údaji o zákaznících
analyzujeme, jaké jsou potřeby konkrétního zákazníka, jak se mění v průběhu času, jaké bude mít zákazník individuální nároky a jak ho oslovit
na základě těchto dat a analýz nabídneme: právě to, o co by konkrétní zákazník mohl mít zájem, právě v tuto dobu, formou komunikace, kterou preferuje
při realizaci dodávky také berme v úvahu, které služby by mohl potřebovat (např. doprava)
Aktuální trendy CRM – sociální CRM v této oblasti představuje komunikaci se zákazníky, partnery a zaměstnanci prostřednictvím sociálních médií; společnost pravidelně sleduje sociální sítě, komentáře, blogy a reaguje na to, co zákazníci píší; průběžně buduje zákaznickou komunitu
MARKETINGOVÉ PLÁNOVÁNÍ
STRATEGICKÝ PLÁN
určuje zaměření firmy na několik let
strategie: vůdčí postavení v nákladech (snaha o nižší náklady než má konkurence → nižší ceny než má konkurence), diferenciace (jedinečnost produktu, odlišenost → vyšší ceny), koncentrace (úzký segment zákazníků se specifickými potřebami)
TAKTICKÝ PLÁN
nastavuje čtyři nástroje marketingu, tzv. 4 P:
Product – produkt: rozumíme jím nejen statky, ale i služby, osobnosti
Price – cena: mohou být stanovovány podle zvolené strategie
Placement – distribuce: představuje cestu, kterou se produkt dostává k zákazníkům
Promotion – propagace: obvykle ji tvoří reklama, podpora prodeje, osobní prodej
aby byl marketing účinný, musí být tyto nástroje provázány, musí se navzájem doplňovat a vytvořit tzv. marketingový mix (ten je nastavován podle toho, kdo je naším zákazníkem)
LEAN CANVAS – metoda, kterou lze rychle navrhnout podnikatelský (marketingový) plán; využívá šablony, která po vyplnění nemá přesáhnout rozsah jedné stránky
zákazníci – kdo jsou naši zákazníci a kdo jsou uživatelé, zákazník platí, uživatel užívá
problém – co zákazníci chtějí a postrádají to
řešení – ke každému problému navrhneme produkt či službu
unikátní nabídka hodnoty – jde o krátké heslo, sdělení, které říká, co nabízíme, čím zaujmeme
cenový model – kolik bude produkt stát
cesty k zákazníkům – letáky, blogy, ochutnávky, vzorky do obchodů, sociální sítě
indikátory – jak poznat, že je projekt úspěšný, co má projekt přinést
struktura nákladů – výše fixních a variabilních nákladů, jaké jsou počáteční vklady
konkurenční výhoda – co nás chrání před konkurencí (dobré jméno, unikátní recept