Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prodejní činnost

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (51.14 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • pro prodej bývá vytvořen samostatný organizační útvar (prodejní či marketingový úsek, prodejní kancelář apod.), v něm mohou pracovat:

    • prodejce – uzavírá obchody; prodejci nemusejí nabízet celý sortiment, mohou ho mít mezi sebe rozdělen podle druhů zboží nebo území

    • merchandiser – náplní jeho práce je především působení na zákazníky; zajišťuje informovanost zákazníků o zboží a o novinkách, reklamní akce, vystavení zboží a další činnosti; obvykle má přidělenou určitou skupinu zákazníků

    • key account manager – věnuje se především těm nejdůležitějším zákazníkům (velkoodběratelům, supermarketům apod.)

  • prodejce může pracovat i jako obchodní cestující a nabízet zákazníkům zboží přímo na místě

  • obchodní cestující nemusí být zaměstnancem, může pracovat i jako OSVČ

  • nabídka zboží prostřednictvím e-shopů může být organizována jako součást firemních webových stránek, zboží lze však nabízet i prostřednictvím velkých internetových obchodních domů – např. alza.cz

  • pro rychlou nabídku prodejních akcí jsou vhodné různé slevové servery – slevomat.cz

  • obchodní vztahy mezi společnostmi se označují B2B (Business-to-Business), obvykle jsou založeny na elektronickém obchodování

  • internetové obchody určené pro prodej koncovým spotřebitelům (FO, domácnosti apod.) se označují B2C (Business-to-Customers)

UZAVŘENÍ SMLOUVY PODLE OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU

  • pokud není zákonem nebo jednou ze stran vyžadována písemná forma, pro platnost smlouvy postačí forma ústní

  • ta se často využívá při prodeji v maloobchodě

  • pokud je mezi podnikateli ujednána smlouva ústně a následně se prodávající nebo kupující rozhodnou ji písemně potvrdit, mohou zaslat tzv. obchodní potvrzovací dopis

  • uzavření kupní smlouvy začíná nabídkou prodávajícího

  • nabídkou rozumíme jakékoliv jednání, které obsahuje podstatné náležitosti k uzavření smlouvy a z něhož je zřejmé, že prodávající má v úmyslu smlouvu uzavřít

  • může to být tedy nabídka ústní, písemná, vystavení zboží v e-shopu, v regálu maloobchodu

  • zároveň nemusí být učiněna přesně určeným osobám

  • nabídka může být zaslána i na základě poptávky kupujícího

  • bude to obvyklé v případech, kdy jde o složitější dodávku

  • smlouva je uzavřena, pokud ji druhá strana přijme ve lhůtě uvedené v nabídce nebo bezodkladně – např. ústní nabídku, písemnou či e-mailovou nabídku bez uvedení lhůty přijetí, při vystavení v e-shopu

  • pokud však prodávající nechce, aby smlouva vznikla již přijetím nabídky, uvede, že jde o nabídku nezávaznou

  • v tom případě smlouva vznikne na základě návrhu kupujícího až jeho potvrzením prodávajícím (např. potvrzením objednávky)

KUPNÍ SMLOUVA V MEZINÁRODNÍM OBCHODĚ

  • při prodeji do zahraničí jsou rizika obchodování vyšší vlivem větší vzdálenosti a jazykových bariér

  • důležitá jsou kurzovní rizika, která vznikají pohybem kurzu měny, v níž je placeno

  • mohou nastat dva případy:

    • při zhodnocení měny stoupá její kurz, za jednotku této měny obdržíme více jednotek měny jiné

      • jestliže kurz CZK/EUR 26 by se změnil např. na EUR/CZK 27, znamenalo by to zhodnocení EUR; máme-li 1.000 EUR, při kurzu 26 bychom za ně dostali 26.000 CZK; při zhodnocení na 27 bychom dostali už 27.000 CZK

Témata, do kterých materiál patří