Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Prodejní činnost

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (51.14 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • při znehodnocení měny kurz klesá, za jednotku této měny obdržíme méně jednotek měny jiné

    • při vzniku EUR činil kurz CZK/EUR 35, nyní je jiný, předpokládejme např. CZK/EUR 27; znamenalo to znehodnocení EUR; jestliže jsme měli 1.000 EUR, pak při jeho vzniku jsme za ně dostali 35.000 Kč; nyní se EUR znehodnotilo a dostaneme už jen 27.000 CZK

  • v důsledku změn měnového kurzu firmám a jiným subjektům vznikají kurzovní zisky a kurzovní ztráty

  • přesněji řečeno dochází k tomu tehdy, když platíme v jiné měně než v té, ve které máme zřízen bankovní účet

  • s prodejem do zahraničí mohou být spojena i politická rizika – nepokoje, stávky, zákazy dovozu do dané země, zákazy úhrad do zahraničí, politické převraty

  • kvůli těmto třem skupinám rizik věnujeme sjednání dodacích a platebních podmínek při obchodech se zahraničím větší pozornost než v tuzemsku

  • OBSAH KUPNÍ SMLOUVY (V TUZEMSKU A V ZAHRANIČÍ) – kupní smlouva obsahuje:

    • účastníky

    • popis zboží – druh, jakost, množství

    • cenu

    • dodací a platební podmínky

    • povinnosti kupujícího (převzít dodávku, zaplatit)

    • všeobecné podmínky (záruku, řešení reklamací atd.)

    KALKULACE CENY PŘI PRODEJI DO ZAHRANIČÍ

    • kalkulaci ceny může provádět:

      • obchodník, který zboží v tuzemsku kupuje a poté prodává; potřebuje obvykle zjistit maximální nákupní cenu, za kterou by výrobek od výrobce odkoupil

      • výrobce, který zboží sám vyrobí a prodá v zahraničí; ten potřebuje zjistit maximální výši nákladů, za které může zboží vyrobit

    • při prodeji do zahraničí obvykle vycházíme z ceny dosažitelné na trhu v dané zemi

    • od ní odečteme obchodní náklady a marži

    NÁKUPNÍ (VÝROBNÍ) CENA ZBOŽÍ = ZAHRANIČNÍ CENA – OBCHODNÍ NÁKLADY – MARŽE

    • obchodní náklady představují nejčastěji dopravu, pojistné, provizi

    • marže kryje náklady na prodej a umožňuje dosáhnout zisku

    • obvykle se stanovuje procentem a záleží na vzájemné dohodě, z jakého základu se bude vypočítávat

    • může to být ze zahraniční ceny, z ceny, kterou by zboží mělo při dopravě na českou hranici atd.

    DODACÍ PODMÍNKY

    • dodací podmínky stanovují:

    • běžné je určit, do jakého místa hradí náklady prodávající, a to pomocí formulace franko

    • toto slovo znamená v překladu vyplaceně; např. franko Kodaň znamená, že do Kodaně hradí náklady na dopravu prodávající

    • dodací podmínky přímo ovlivňují cenu

    • pokud si zákazník objedná v Pardubicích zboží, bude podstatné, zda si ho sám odveze nebo zda ho bude chtít dopravit do Bratislavy – jestliže zboží stojí 15.000 Kč, pak tuto cenu bude mít v Pardubicích; pokud ho povezeme do Bratislavy, bude stát více o dopravu

    VYŘÍZENÍ OBJEDNÁVKY

    • spokojenost zákazníka je ovlivněna tím:

      • jak rychle dokáže prodejní oddělení zpracovat objednávky

      • kolika objednávkám dokážeme vyhovět

      • zda jsme schopni dodat veškeré objednané druhy v požadovaném množství

    Témata, do kterých materiál patří