Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




vypracované otázky z EKO a UCS

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.01 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

MARKETING

  • nauka o trhu

  • proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka

  • pomocí nástrojů, metod a technik marketingového výzkumu dochází ke zjištění potřeb a přání zákazníka; na základě zjištěných skutečností pak firmy přijmou taková opatření, jejichž cílem je nabídnout zákazníkovi výrobky a služby ve správný čas, v ideálním místě a za vhodnou cenu

  • fungování M v podniku:

    • cílem podniku je pochopit jaké jsou potřeby zákazníka

    • při všech rozhodnutích působí na podnik řada vlivů z jeho prostředí

    • ke správnému rozhodnutí potřebuje podnik dostatek přesných info, které získá mar. výzkumem

    • v podniku vzniká marketingový info systém (MIS)

    • na základě potřeb zákazníků sestaví podnik správnou kombinací marketingového mixu

    • všechny části mar. mixu jsou spojeny s formulováním marketingové strategie

  • mar. mix = kombinace marketingových nástrojů

  • 4P: produkt – všechno co uspokojuje lidské potřeby

price (cena) – hodnota produktu

promotion (propagace) – komunikace mezi zákazníkem a firmou

placement (distribuce) – přesun výrobku od výrobce ke spotřebiteli

+ people, planning, processes, packaging, partnership…

  • podnikatelská koncepce:

1. výrobní k. (1900-1920) – zásada „Vyrob co nejlevněji a prodáš“

– levná prac. síla, teď to funguje v Jihovýchodní Asii

2. výrobková k. (1920-1940) – zásada „Vyrob co nejkvalitněji a prodáš“

– funguje u luxusních aut, kosmetiky, značkového oblečení

3. prodejní k. (1940-1950) – zásada „Čím víc reklamy, tím víc prodáš“

– funguje u pracích a čisticích prostředků

4. marketingová k. (1950-1970) – zásada „Nejdřív poznej potřeby zákazníka a prodáš“

– zákazník na prvním místě - věrnostní programy, zákaznické karty…

– funguje u CK, PC firem, obchody

5. společenská k. (od 1970) – zásada „Poznej potřeby zákazníka, zohledni i potřeby společnosti a prodáš“

– funguje u firm vyrábějících eko produkty

  • mar. prostředí:

MIKROPROSTŘEDÍ

  1. samotná firma – vystupuje jako celek, spolupráce, dosažení maximálního zisku

  2. dodavatelé – pokud nedodají materiál, DM, suroviny – nemůžeme vyrábět
    – spolehlivost, že to přiveze včas, bude to kvalitní a za správnou cenu

  3. mar. zprostředkovatelé – subjekty, které pomáhají firmě
    – distributoři, mar. agentury (reklama), finanční společnosti

  4. konkurence – firma nabízející stejný nebo podobný produkt či službu
    – nezničí-li firma konkurenci, konkurence zničí jí
    – co nejnižší cena, co nejlepší kvalita a přístup k zákazníkům, co nejširší sortiment

  5. zákazníci – poskytují dalším potenciálním zákazníkům reference – zákazník nemlčí
    – konečné spotřebitelé, výrobní spotřeba, státní zakázky

  6. veřejnost – místní komunity (např. úřady), zájmové skupiny (např. občanské skupiny, eko
    skupiny), veřejnost, média, zaměstnanci

Témata, do kterých materiál patří