vypracované otázky z EKO a UCS
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
MARKETING
nauka o trhu
proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka
pomocí nástrojů, metod a technik marketingového výzkumu dochází ke zjištění potřeb a přání zákazníka; na základě zjištěných skutečností pak firmy přijmou taková opatření, jejichž cílem je nabídnout zákazníkovi výrobky a služby ve správný čas, v ideálním místě a za vhodnou cenu
fungování M v podniku:
-
cílem podniku je pochopit jaké jsou potřeby zákazníka
-
při všech rozhodnutích působí na podnik řada vlivů z jeho prostředí
-
ke správnému rozhodnutí potřebuje podnik dostatek přesných info, které získá mar. výzkumem
-
v podniku vzniká marketingový info systém (MIS)
-
na základě potřeb zákazníků sestaví podnik správnou kombinací marketingového mixu
-
všechny části mar. mixu jsou spojeny s formulováním marketingové strategie
-
mar. mix = kombinace marketingových nástrojů
-
4P: produkt – všechno co uspokojuje lidské potřeby
price (cena) – hodnota produktu
promotion (propagace) – komunikace mezi zákazníkem a firmou
placement (distribuce) – přesun výrobku od výrobce ke spotřebiteli
+ people, planning, processes, packaging, partnership…
podnikatelská koncepce:
1. výrobní k. (1900-1920) – zásada „Vyrob co nejlevněji a prodáš“
– levná prac. síla, teď to funguje v Jihovýchodní Asii
2. výrobková k. (1920-1940) – zásada „Vyrob co nejkvalitněji a prodáš“
– funguje u luxusních aut, kosmetiky, značkového oblečení
3. prodejní k. (1940-1950) – zásada „Čím víc reklamy, tím víc prodáš“
– funguje u pracích a čisticích prostředků
4. marketingová k. (1950-1970) – zásada „Nejdřív poznej potřeby zákazníka a prodáš“
– zákazník na prvním místě - věrnostní programy, zákaznické karty…
– funguje u CK, PC firem, obchody
5. společenská k. (od 1970) – zásada „Poznej potřeby zákazníka, zohledni i potřeby společnosti a prodáš“
– funguje u firm vyrábějících eko produkty
mar. prostředí:
MIKROPROSTŘEDÍ
-
samotná firma – vystupuje jako celek, spolupráce, dosažení maximálního zisku
-
dodavatelé – pokud nedodají materiál, DM, suroviny – nemůžeme vyrábět
– spolehlivost, že to přiveze včas, bude to kvalitní a za správnou cenu -
mar. zprostředkovatelé – subjekty, které pomáhají firmě
– distributoři, mar. agentury (reklama), finanční společnosti -
konkurence – firma nabízející stejný nebo podobný produkt či službu
– nezničí-li firma konkurenci, konkurence zničí jí
– co nejnižší cena, co nejlepší kvalita a přístup k zákazníkům, co nejširší sortiment -
zákazníci – poskytují dalším potenciálním zákazníkům reference – zákazník nemlčí
– konečné spotřebitelé, výrobní spotřeba, státní zakázky -
veřejnost – místní komunity (např. úřady), zájmové skupiny (např. občanské skupiny, eko
skupiny), veřejnost, média, zaměstnanci