Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketingový výzkum

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (60 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • sekundární informace nemusí vždy odpovídat plně potřebám

  1. Analýza údajů

    • shromážděné informace se zpracovávají, zejména se zjišťují statistické ukazatelé, četnost výskytu, střední hodnoty, míry závislosti (rozptyl)

    • analýza musí vycházet z cílů výzkumů, umožňuje přijmout doporučení

    • rozlišuje se kvantitativní a kvalitativní výzkum

kvantitativní výzkum

  • zjišťuje faktické údaje, dále je analyzuje statistickými metodami, zkoumá závislosti a vztahy mezi příčinami a následky

  • užití: výzkum spotřeb. zvyklostí, postojů k určitým výrobkům a službám, zjišťování účinnosti propagace, při výzkumu cen a dalších tržních kategorií

kvalitativní výzkum

  • zaměřen na analýzu vztahů, závislosti a příčin u zkoumání hodnoty a na jejich zobecnění

  • používá sociologické a psychologické metody

  • má odpovědět na otázku proč?

  1. Závěry a doporučení

    • na konci se sestavuje a prezentuje závěrečná zpráva, která obsahuje: stanovení předmětu a cíle výzkumu (podle zadání), přehled metodických po……, popis zkoumaného souboru, shrnutí základních poznatků (grafy, tabulky), doporučení pro řešení zkoumaného problému

    • doporučení musí být konkrétní a realizovatelné

Metody výzkumu

  1. Pozorování

  2. Dotazování

  3. Experiment

  1. Pozorování

    • výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání, buď osobně nebo pomocí elektronických přístrojů

    • podle prostředí, v němž se pozorování uskutečňuje rozlišujeme pozorování v přirozených a laboratorních podmínkách, případně experimentální

    • podle pozorovácích kategorií se rozlišuje pozorování strukturované a nestrukturované

= strukturované - předem vypracované pozorovací kategorie a dáno zcela určité zaměření

- pozorovatel zaznamenává výskyt nebo absenci

= nestrukturované - náplň není předem stanovena

- použití pro získání informací o nových jevech

podle návaznosti rozlišujeme pozorování přímé a nepřímé (podle návaznosti místní a časové)

podle role pozorovatele se rozlišuje pozorování vnější (nezúčastněné) a zúčastněné

= vnější – pozorovatel je mimo sledovaný proces

= zúčastněný – pozorovatel je součástí sledovaného jevu

podle pozice provozovatele

= zjevné – účast pozorovatele a jeho úloha jsou zveřejněny

= skryté – při inspekci

  • výhodou pozorování je získat objektivní a přesné údaje

  • užívá se zejména při získávání informací, které nositel informací nemůže nebo nechce poskytnout

  • nevýhodou je, že metoda neumožňuje zkoumat příčiny jevu (proč?)

  • v praxi se často spojuje pozorování s osobním dotazováním, což umožní využívat výhody obou metod

  1. Dotazování

    • výzkumník je v přímém kontaktu s nositelem informací

    • údaje k výzkumu získává pokládáním otázek respondentům

    • podle způsobu kontaktu se rozlišuje dotazování osobní, písemné, telefonické a elektronické

Témata, do kterých materiál patří