Náročné životní situace, psychosomatická onemocnění, teorie komunikace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Léčba – depresi je nutné léčit (sama od sebe neodezní)!
farmakologická léčba, psychoterapie, důležitá je podpora blízkých a pochopení z okolí (širší rodina, přátele, učitelé, zaměstnavatel,..)
deprese nikdy úplně nevymizí (vrací se ve vlnách)
např. poporodní deprese
Bipolární afektivní porucha = depresivní stavy se střídají s manickými
Manický syndrom
základním příznakem je patologicky povznesená nálada spojena s hyperaktivitou, arogance, pocit „jsem nejlepší“
člověk se pouští do nerealistických činů (např. nadměrně utrácí)
manická nálada se odráží i ve fyziologických procesech (nadměrná chuť k jídlu)
mánie a deprese se mohou střídat ze dne na den, týdne na týden, ale i po letech
4. PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Mentální anorexie =duševní porucha, která spočívá v odmítání potravy a zkreslené představě o svém těle
Bulimie -záchvaty přejídání spojené s vyvoláváním zvracení
5. AUTISMUS
Vývojové duševní postižení projevující se abnormální sociální interakcí, stálými opakujícími se vzorci chování a narušenými komunikačními schopnostmi objevující se před třetím rokem věku. Velmi těžká psychická porucha, která se nedá léčit. Děti/lidé co jí trpí, jsou těžko adaptabilní ve společnosti a většinou žijí ve vlastním světě.
Příčina = neznámá, jeho určení bývá nepřesné
Pomocí terapie lze u některých autistických dětí zlepšit jejich sociální schopnosti do té míry, že se mohou plně účastnit běžné školní docházky.
Autistické děti často potřebují a vyžadují absolutní stálost svého prostředí. Malá změna v rutině pro ně může být velmi rušivá. Autisté často mají trvalé intenzivní nutkavé záliby. Například mohou být posedlé hledáním všeho o počítačích, majácích nebo jízdních řádech.
Aspergerův syndrom
Hloubka postižení mírnější než u autismu. Tyto děti úzkostlivě vyžadují dodržování rituálů od svého okolí. Jejich chování je výrazně repetivní a mívají velice nízkou frustrační toleranci. Navazují kontakt s ostatními, bez ohledu na situaci, nebo kontakt tvrdohlavě odmítají. Nejsou schopny emocionální vzájemnosti ani sociálně přiměřeného chování. Jejich kognitivní schopnosti jsou obvykle v pásmu podprůměru, často se u nich objevuje hyperaktivita a poruchy pozornosti.
Komunikační dovednosti
= základ a nejdůležitější součást měkkých dovedností (soft skills). Pokud člověk ovládá umění komunikovat, je ve většině případů i dobrým týmovým spolupracovníkem nebo vedoucím. Umí efektivněji řešit problémy, řídit projekty i sám sebe.
Komunikační kompetence se objevují ve všech vymezeních nejdůležitějších soft skills. Oblast komunikačních dovedností je velmi široká.
Komunikace
- Samotné slovo komunikace má více významů, v této práci se budu zabývat pouze sociální komunikací, tedy komunikací, která probíhá mezi dvěma nebo více lidmi.
- Základní požadavky na komunikaci jsou zřetelnost, stručnost, správnost, úplnost a zdvořilost.