Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázka č. 11

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (58 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Kognitivní vývoj:

• Kolem 4 let se z myšlení předponového vyvíjí myšlení názorné, dítě uvažuje v pojmech

• Myšlení je egocentrické ( dítě myslí na sebe), antropomorfické (všechno polidšťuje) a magické (dovoluje dítěti měnit fakta podle vlastního přání)

• Dítě žije pouze přítomností,nepřemítá o budoucnosti, neplánuje, nevzpomíná na minulost.

Socializace:

Socializační proces u dítěte v předškolním věku má 3 vývojové aspekty :

1. Sociální reaktivita- vývoj bohatě diferencovaných emočních vztahů k lidem v blízkém okolí

2. Vývoj sociálních kontrol a hodnotových orientací- jde o vývoj norem, které si jedinec postupně vytváří

3. Vývoj sociálních rolí- vzorce chování a postojů, které jsou od jedince očekávány

Vývoj sociálních kontrol:

Ve vývoji společnosti se mění období shovívavosti, kdy dítě stojí ve středu společnosti a dospělí se mu podřizují - pedocentrismus s obdobími velmi přísné výchovy a nulové hodnoty, kterou dítě pro společnost má ( je vykořisťováno, prodáváno, zneužíváno jako levná pracovní síla).

Ve výchově dítěte hrají velkou roli odměny a tresty. Je nutné, aby odměnu , kterou mu rodiče dají, dítě opravdu jako odměnu vnímalo ( odměnou není zakoupení školní tašky, tu by dítěti rodiče koupili stejně, do školy ji nutně potřebuje ). S tresty je to obdobně.

Kolem 3. roku nastupuje u dítěte skutečná sebekontrola , rozvíjí se svědomí. Při vhodném vedení se u dětí prohlubuje porozumění a vzájemná pomoc.

Hra u předškoláka

Hra je v předškolním období hlavní činností dítěte a má tyto rysy :

• Hra napomáhá rozumnému a účelnému životu. Vede k osvojení dovedností, které jsou užitečné. Ve hře dochází k rozvoji sociálních kontaktů.

• Hra má smysl sama o sobě, souvisí s rozvojem fantazie a schopností.

• Hra musí být spontánní, musí dítě bavit a přinášet mu radost.

• Dítě musí mít na hru čas a svůj vlastní vymezený prostor.

• Dospělí musí hru dítěte respektovat a zpovzdálí kontrolovat.

• Dospělí nemají do hry dítěte zasahovat, ale jsou povinni dbát na bezpečnost dítěte při hře.

• Dospělí neukončují hru dítěte najednou, dohlížejí důsledně na úklid hraček.

V předškolním období jsou časté hry napodobivé a hry kolektivní s pravidly.

Témata, do kterých materiál patří