Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pracovní právo na test

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (12.04 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

■ Z organizačních důvodů(§ 62)

Tento důvod změny služebního poměru navazuje zejména na předchozí důvody převedení. Řeší situaci, která v praxi není rozhodně ojedinělá. Často se totiž stává, že státní zaměstnanec nemůže být převeden na jiné služební místo, protože žádné vhodné není volné.

Ode dne zařazení mimo výkon služby pak činí plat státního zaměstnance 80 %měsíčního platu.

■Z důvodu mateřské nebo rodičovské dovolené(§ 63)

Mimo výkon služby se rovněž vždy zařadí :

  • státní zaměstnankyně, která čerpá mateřskou dovolenou,

  • státní zaměstnankyně nebo státní zaměstnanec, čerpají-li rodičovskou dovolenou.

V uvedených případech samozřejmě nepřísluší státní zaměstnankyni a státnímu zaměstnanci plat.

■ Pro výkon funkce v odborové organizaci(§ 64)

Po dobu výkonu funkce je zde zařazen mimo výkon služby státní zaměstnanec, který byl zvolen do funkce v orgánu odborové organizace, jejíž výkon vyžaduje jeho uvolnění
v rozsahu stanovené služební doby. Ani zde nepřísluší státnímu zaměstnanci plat.

Pro pozastavení služby(§ 65)

Nastanou-li po vzniku služebního poměru překážky, které mají za následek pozastavení výkonu služby, zařadí se státní zaměstnanec mimo výkon službybez nároku na plat.

▀ ZASTUPOVÁNÍ(§ 66)

Zastupování je zařazeno mezi důvody změny služebního poměru z toho důvodu, že státní zaměstnanec v době zastupování nevykonává v plném rozsahu dosavadní služební úkoly.

Podle zákona o státní službě vzniká zastupování na základě příkazu, podle něhož je státní zaměstnanec povinen zastupovat

  • představeného nebo

  • státního zaměstnance na služebním místě zařazeném ve vyšší platové třídě, než je zařazeno služební místo, na které byl jmenován.

Bude-li doba zastupování delší než 4 týdny, náleží státnímu zaměstnanci plat, který by mu náležel, pokud by byl zařazen na služebním místě představeného, kterého zastupuje (stejně
i v pracovním poměru). Meze zastupování jsou dány lhůtou 180 dnů v kalendářním roce; pokud by ale státní zaměstnanec s delší dobou zastupování souhlasil, pak toto časové omezení neplatí.

▀ PŘERUŠENÍ VÝKONU SLUŽBY ZA ÚČELEM DALŠÍHO VZDĚLÁNÍ NEBO ODBORNÉ STÁŽE (§ 69)

Jde o první z uváděných důvodů, který může nastat pouze na žádost státního zaměstnance. Nikoliv ovšem každého, nýbrž pouze toho kdovykonává službu bez přerušení po dobualespoň 5 let. Byla-li předmětná žádost o přerušení předložena lze přerušit výkon služby za účelem jeho dalšího vzdělání nebo odborné stáže až na dobu 12 měsíců. Při přerušení z tohoto důvodu ovšem nepřísluší státnímu zaměstnanci plat.

SKONČENÍ PRACOVNÍHO A SLUŽEBNÍHO POMĚRU

OBECNÁ USTANOVENÍ

Na rozdíl od změny pracovního nebo služebního poměru znamená jeho skončení zánik celého právního vztahu mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem.

Témata, do kterých materiál patří