Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management výpisky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Přínos „Henry Forda“ managementu -výroba jediného normalizovaného výrobku v masové produkci (typ T, vyráběný v době od 1. 10. 1908 do 25. 5. 1927 v počtu 15 mil. ks), -zavedení hromadné výroby (náhrada kusové výroby), kt. umožňovala maximální dělbu všech pracovních operací na nejjednodušší úkony a tím i specializace strojů a lidí, -max. využití nekvalifikovaných dělníků, k práci stačilo pouze zapracování, -prosazování časové mzdy. Tempo práce a tím i výkon pracovníka určovalo rychlost montážního pásu., -hlavní podstata hromadné, proudové výroby je v organizaci, -vytvoření normalizované jakosti vstupů, -zavedení min. mzdy a zkrácení prac. doby na 8 hod. denně, -přednostní určení ceny hotového výrobku a pak teprve výpočet nákladů;

3.MODERNÍ MANAGEMENT

add 1) psychologicko-sociální přístup; a) Maslowova teorie: 1) seberealizace,←potřeba úcty ,←pocit sounáležitosti ,←fyziologické potřeba, ←potřeba bezpečí a jistoty; 2) seberealizace,←potřeba úcty,←sdílení hodnoty v podniku, ←stabilita (zajištění) příjmů,←mzda, plat, příjem;

b) Herzbergova teorie -satisfaktory – mají příznivý dopad (uznání, prac. růst),-disatisfaktory – faktory, kt. mají negativní dopad (jsem podřízený a nemůžu se dostat na pozici vedoucího); c) teorie X a Z (McGregor):X – typ lidí, kt. nechce pracovat (musím je honit do práce),Y – typ lidí, kt. pracuje rád (styl vedení: demokratický, liberální);

add 2) procesní přístupy;

add 3) systémové přístupy;

add 4) kvantitativní přístupy; -využívají matematické postupy;

add 5) pragmatické přístupy:-v praxi se to ověřuje,-MBO metoda (autor P. F. Drucker),-„7SP metoda (autor Kinsey) -7 vlastností: - strategie, struktura, systém řízení (evropské-americké firmy),- styl vedení, sdílené hodnoty, skills (dovednosti), staff (zaměstnanci), (asijské firmy);SOUČASNÝ MANAGEMENT-začal v 70. letech a pořád pokračuje,-podnikatelské prostředí je velice proměnlivé,-integrace národních ekonomik do velkých celků (EU),-Japonská výzva – USA ve výrobě aut předběhlo Japonsko,-Nebývalý rozvoj spojovacích a výpočetních technologií;

Managerské metody: 1) benchmarking - srovnávání se s nejlepším : a) kritéria srovnání,b) vytvoření interních dat,c) výběr podniku pro srovnání,d) vyhledat data,e) srovnání a aplikace,f) realizace; - nejlépe se využívá ve službách; 2) metoda „3C“ -zákazník (customer), (chování zákazníka),-konkurence (competition), (sleduje konkurenci),-změna (change), (firma); - jednoduché, rychlé, účinné, bezpečné; 3) metoda outsourcing - vyčleňování méně důležitých dat (neklíčových činností mimo podnik); 4) insourcing - je opakem k 3) (podnik sám provozuje činnosti, kt. dosud odebíral od jiných firem); 5) třílístková organizace; 6) metoda BSC (autoři Norton, Kaplan):

Dlouhodobá vize a strategie organizace: -finanční a kapitálová perspektiva,-zákaznická perspektiva (zájem odběratelů),-interní operační a inovační perspektiva (bezproblémové řízení, zlepšování),-vývojová, rozvojová perspektiva ;

Témata, do kterých materiál patří