Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management výpisky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Tradiční MN-vidí úspěch krátkodobě v přírůstku zisku, -plánuje na zákl. extrapolace dat lineární vývoj do budoucna), -chápe nečekané změny podmínek jako poruchy, kt. je třeba potlačovat, -řeší problémy rutinně a na zákl. zjednodušených normativních postupů, -využívá klasických forem organizování, řídících přístupů a výběru pracovníků, -využívá nabytí klasifikace a dosavadních zkušeností, -je orientován na stabilitu a potlačování odchylek,;

Původ strategií-vyvinulo se z armády (řecké: STRATEGOS – stratos – vojsko, ago – vésti: umění vést boj a vést k vítězství);

Strategie – značí umění a vědu vojevůdce, nauka o válce a jejím vedení ve velkém stylu, umění velmi obsáhlé a nesnadné - vojenská agresivní strategie – útok; - vojenská pasivní strategie – obrana, čekání na nepřítele

Definice strategie: Pelc-Strategií podnikání firmy se rozumí plánovité tvoření a změření firmy i procesů, kt. v ní probíhají, k dosažení cílů vytýčených podnikatelskou věcí.; A. Chandler-Strategie představuje determinování dlouhodobých záměrů a cílů podniku, přisvojuje si popis postupu činností a rozvržení zdrojů potřebných pro dosažení těchto cílů.; Lednický- Strategie v managerském pojetí vyjadřuje koncept chování organizace, její dlouhodobý program a způsob činnosti v budoucnu. ; M. Mintzberg

popisuje strategii jako 5 P: -PLÁN – představa o budoucnu,-MANÉVR (ploy) – akce, snažím se být lepší než konkurence,-MODEL CHOVÁNÍ (pattern) – promyšlení na zákl. strateg. Variant,-POZICE (position),-PERSPEKTIVA (perspective);

Vývoj strategického MN:V důsledku tržních a eko. výkyvů se těžiště podnikového MN postupně přesouvá z původního ročního plánu rozpočtu na: -dlouhodobé plánování: 50. a 60. léta,-strategické plánování: konec 60. let a začátek 70. let,-strategický MN: od 2. pol. 70. let,-strategický MN s orientací na globalizaci eko.;

Dlouhodobé plánování-používá se tradiční MN, celkem stabilní prostředí, nebylo třeba reagovat na převratné změny, orientace na reprodukční proces a efektivnost výrobního prostředí, levně uspokojuje potřeby zákazníků; -současnost se lineárně promítala do budoucnosti; Strategické plánování -podniky si uvědomují konkurenci, své silné a slabé stránky, monitorují chování zákazníků a snaží se přizpůsobovat jejím potřebám, uvědomují si potřebu cílů své podnikatelské aktivity; -nedokázali předvídat budoucnost; -neangažovanost středního článku řízení a první linie; Strategický MN-je nepřetržitý proces s těmito kroky:1.průzkum prostředí,2.formulování strategií,3.implementace strategie,4.kontrola a hodnocení celého strategického procesu;

add 1) průzkum prostředí:MEZOPROSTŘEDÍ-obsahuje subjekty, kt. působí na náš podnik a podnik působí na mezoprostředí => vzájemně se ovlivňují,-zákazníci, konkurence, dodavatelé, výrobci substitutů, potenciální konkurence;MAKROPROSTŘEDÍ-působí na podnik, podnik se musí přizpůsobit (podřídit), ale nemůže podnik ovlivnit makroprostředí, -makroekonomika, devizové kurty, inflace, HDP, demografie, politika, legislativa, světové události, přírodní prostředí – přístup k samotným surovinám, vývoj technologie; INTERNÍ ANALÝZA VNITŘNÍCH ZDROJŮ PODNIKU -úroveň technologie, analýza zaměstnanců – délka praxe, věk, … , finanční analýza, funkčnost organizační struktury, výrobní postupy, analyzují se služby, výrobky; VNITŘNÍ ANALÝZA – silné a slabé stránky podniku; EXTERNÍ ANALÝZA – mezoprostředí a makroprostředí → příležitosti a hrozby podniku; add 2) formulování strategie-tvoří se strategické alternativy (je jich několik); -alternativy staví na mých silných stránkách, využívají příležitosti, potlačují slabé stránky a hroby, směřují k dosažení cílů, … => znamenají několik různých koncepcí, co budu v budoucnu dělat (chování), stále se sledují a přizpůsobují okolí (inovuji, přepracovávám); Jakou strategii vyberu – podle čeho:-efektivnost, míra dosažení cílů, náročnost na vstupy – časová náročnost přechodu z 1 alternativy ke druhé; ¨

Témata, do kterých materiál patří