Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management výpisky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (83.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

add 4) efektivnost plánů-je dána stupněm dosažení vytýčených plánů nebo záměrů, -je dána tím, do jaké míry přispěl k dosažení cílů vzhledem k nákladům vynaloženým na jeho sestavení a realizace: -plán může přispět k dosažení cílů, ale za cenu nepřiměřeně vysokých nákladů (např.: firmy se pokoušejí prodávat výrobky, kt. jsou na trhu nepřijatelné); -plán může být dokonce neschopen dosáhnout svých cílů, jestliže jej realizují lidé, kt. nejsou ve firmě spokojeni, příp. dojde k nečinnosti klíčových pracovníků; -také mohou selhat některé pokusy managera, jestliže narazí na odpor skupiny pracovníků vůči používaným metodám a to bez ohledu na jejich vhodnost nebo nevhodnost.;

Druhy plánů

-příčinou neefektivního plánování bývá mnohdy neschopnost managera připustit, že existují různé druhy plánu a jestliže plán představuje jakýkoliv postup budouc. čnností je jasné, že plány musí mít rozdílné podoby. Takže plány je možno klasifikovat jako:

1.smysl neboli poslání,

2.úkoly nebo cíle,

3.strategie,

4.taktiky,

5.postupy,

6.pravidla,

7.programy,

8.rozpočty;

add 1) smysl neboli poslání-identifikuje zákl. f-ci respektive úloh jakéhokoliv podniku nebo jakékoliv jejich části; -každý druh organizovaných činností, aby měl smysl, musí být účelný a má zákl. f-ci, kt. je mu přiřazena společností (např.: smyslem soudů je uplatňovat příslušné zákony vtvořené společností vůči jednotlivcům, kt. uvedené zákony nerespektují); -manageři mají představu, že smyslem firmy je vytvářet zisk nebo-li nadhodnotu. Nadhodnota se může sice stát cílem, ale současně musí podnik plnit úkoly, kt od nich společnost čeká.;

add 2) úkoly nebo cíle-představují konec, ke kt. činnosti směřují; -nepředstavují pouze koncový bod plánování, ale také konec ke kt. směřuje organizování, personalistika, vedení a kontrola; Zatímco cíle podniku představují zákl. plán firmy, jednotlivá oddělení mohou mít své vlastní cíle, tzn. že např. výrobní oddělení nemůže samo o sobě zabezpečit dosažení cílů firmy.

6. STRATEGICKÝ MANAGEMENT

-cílově zaměřený MN, řízení, kt. dovede podnik k cílům, -je orientován dlouhodobě (3 a více let), -vznikl díky snahám mít co nejúspěšnější MN, -úspěšnost podnikání: mít kvalitní zaměstnance, podnikatelské okolí, konkurenční výhodu (v čem jsem lepší), moderní organizaci práce, kt. podmiňuje efektivní řízení, kvalitní kapitál a přístup k němu, -je třeba se přizpůsobovat turbulentním změnám v okolí;

Strategický MN-mít cíle v dlouhodobém časovém horizontu, přizpůsobovat se změnám prostředí, na tyto změny reagovat co nejrychleji a udržovat svou konkurenční výhodu.

Znaky strategického MN-orientuje se na dlouhodobý úspěch na zákl. strukturálních změn, -plánuje na zákl. předpokládaných změn v politickém, hospodářském a soc. okolí, -vidí v každé změně šanci, jak získat přednosti uplatňováním nových myšlenek, -jako hlavní problém vidí nedostatek informací a snaží se řešit problémy na zákl. relevantních informací, -jeho kvalifikací je permanentní schopnost učit se a potlačovat znalosti a zkušenosti, kt. nezapadají do nového okolí, -nachází adekvátní řešení netradičními postupy, využívá intuice, kreativity, individuality a schopnosti svých spolupracovníků;

Témata, do kterých materiál patří