Management výpisky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
add 4) efektivnost plánů-je dána stupněm dosažení vytýčených plánů nebo záměrů, -je dána tím, do jaké míry přispěl k dosažení cílů vzhledem k nákladům vynaloženým na jeho sestavení a realizace: -plán může přispět k dosažení cílů, ale za cenu nepřiměřeně vysokých nákladů (např.: firmy se pokoušejí prodávat výrobky, kt. jsou na trhu nepřijatelné); -plán může být dokonce neschopen dosáhnout svých cílů, jestliže jej realizují lidé, kt. nejsou ve firmě spokojeni, příp. dojde k nečinnosti klíčových pracovníků; -také mohou selhat některé pokusy managera, jestliže narazí na odpor skupiny pracovníků vůči používaným metodám a to bez ohledu na jejich vhodnost nebo nevhodnost.;
Druhy plánů
-příčinou neefektivního plánování bývá mnohdy neschopnost managera připustit, že existují různé druhy plánu a jestliže plán představuje jakýkoliv postup budouc. čnností je jasné, že plány musí mít rozdílné podoby. Takže plány je možno klasifikovat jako:
1.smysl neboli poslání,
2.úkoly nebo cíle,
3.strategie,
4.taktiky,
5.postupy,
6.pravidla,
7.programy,
8.rozpočty;
add 1) smysl neboli poslání-identifikuje zákl. f-ci respektive úloh jakéhokoliv podniku nebo jakékoliv jejich části; -každý druh organizovaných činností, aby měl smysl, musí být účelný a má zákl. f-ci, kt. je mu přiřazena společností (např.: smyslem soudů je uplatňovat příslušné zákony vtvořené společností vůči jednotlivcům, kt. uvedené zákony nerespektují); -manageři mají představu, že smyslem firmy je vytvářet zisk nebo-li nadhodnotu. Nadhodnota se může sice stát cílem, ale současně musí podnik plnit úkoly, kt od nich společnost čeká.;
add 2) úkoly nebo cíle-představují konec, ke kt. činnosti směřují; -nepředstavují pouze koncový bod plánování, ale také konec ke kt. směřuje organizování, personalistika, vedení a kontrola; Zatímco cíle podniku představují zákl. plán firmy, jednotlivá oddělení mohou mít své vlastní cíle, tzn. že např. výrobní oddělení nemůže samo o sobě zabezpečit dosažení cílů firmy.
6. STRATEGICKÝ MANAGEMENT
-cílově zaměřený MN, řízení, kt. dovede podnik k cílům, -je orientován dlouhodobě (3 a více let), -vznikl díky snahám mít co nejúspěšnější MN, -úspěšnost podnikání: mít kvalitní zaměstnance, podnikatelské okolí, konkurenční výhodu (v čem jsem lepší), moderní organizaci práce, kt. podmiňuje efektivní řízení, kvalitní kapitál a přístup k němu, -je třeba se přizpůsobovat turbulentním změnám v okolí;
Strategický MN-mít cíle v dlouhodobém časovém horizontu, přizpůsobovat se změnám prostředí, na tyto změny reagovat co nejrychleji a udržovat svou konkurenční výhodu.
Znaky strategického MN-orientuje se na dlouhodobý úspěch na zákl. strukturálních změn, -plánuje na zákl. předpokládaných změn v politickém, hospodářském a soc. okolí, -vidí v každé změně šanci, jak získat přednosti uplatňováním nových myšlenek, -jako hlavní problém vidí nedostatek informací a snaží se řešit problémy na zákl. relevantních informací, -jeho kvalifikací je permanentní schopnost učit se a potlačovat znalosti a zkušenosti, kt. nezapadají do nového okolí, -nachází adekvátní řešení netradičními postupy, využívá intuice, kreativity, individuality a schopnosti svých spolupracovníků;