Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Nauka o podniku tematické otázky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.24 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Struktura časového fondu= u pracovníků počítáme tento čas jako fond pracovní doby. Počítají se stejně jako u stroje s těmi to odchylkami: pracovník má dovolenou, což se odečítá v nominálním časovém fondu a kromě toho se na něj vztahuje i neplánované poruchy stroje (je v práci, ale nemůže pracovat)

Faktory ovlivňující její výši = prostoje, přírodní faktory (počasí…)

Stanovení využití výrobní kapacity = (Skutečné množství/plánované množství)*100 [%]

  1. Prodejní činnost podniku. Obchodní plán jako nástroj řízení obchodní činnosti.

Při prodeji se prodávající zavazuje převést na kupujícího vlastnické právo k užívání a kupující se zavazuje uhradit kupní cenu.

Prodej je charakterizován těmito činnostmi:

  • tvorba strategie a plánování prodeje,

  • příjem zakázek a zakázkové řízení,

  • analýza prodeje,

  • fyzická distribuce,

  • řízení zásob hotových výrobků a jejich skladování,

  • balení a adjustace,

  • předání příkazu k fakturaci.

Základním nástrojem řízení obchodní činnosti je obchodní plán. Sestavení plánu obchodní činnosti probíhá v řadě etap:

  • tržní diagnóza

  • tržní prognóza

  • plánování cílů

  • plánování marketingového mixu

  • sestavení rozpočtu

Tržní diagnóza - Zjišťuje se podíl výrobku na:

  • generování obratu (tržeb)

  • zisku

  • cash flow

  • příspěvku na úhradu (hrubého rozpětí)

Analyzují se rovněž jednotlivé skupiny zákazníků (tržní segmenty)

Rozbor jednotlivých distribučních cest a jejich struktura (přímý prodej, prostřednictvím velkoskladů…)

Tržní prognóza

Principem tržní prognózy je odhadnout zda se uplatní dosavadní trendy ve vývoji prodejnosti; nebo dojde k změnám vlivem změn okolí. Uplatnění nástrojů v oblasti:

  • výrobkové

  • cenové

  • komunikační

  • distribuční

(vše je součástí marketingového mixu)

Plánování cílů

Cíle v oblasti obchodního plánu vycházejí ze základních cílů podniku.

  • strategický charakter cílů

  • taktický charakter cílů - konkrétní kvantifikované údaje o objemu prodejů v jednotlivých segmentech trhu

Marketingový mix:

  • Produkt

  • Cena

  • Distribuce

  • Marketingová komunikace

Sestavení rozpočtu

  • Na základě sestaveného plánu obchodního útvaru podnikatelské jednotky se zpracovávají další části podnikového rozpočtu.

  • Předpokládané prodeje je nutno svázat s výrobními možnostmi podnikatelského subjektu, aby nedocházelo k časovým, přepravním, materiálovým, lidským disproporcím.

  • Je obtížné prokázat bezprostřední vliv vynaložených nákladů na tzv. marketingový mix do nárůstu objemu prodejů

  1. Cena. Horní a dolní hranice ceny.

Podnik by měl definovat horní hranici ceny, kterou je zákazník ochoten za výrobek zaplatit.

Dolní hranice ceny se odvozuje od nákladů na výrobek. Tzv. cena za normálních podmínek by měla pokrýt podnikové náklady a zajistit přiměřený zisk. Mimořádně může být cena výrobku snížena na úroveň nákladů (dlouhodobě udržitelná hranice ceny), případně až na úroveň variabilních nákladů (krátkodobě udržitelná hranice ceny).

Témata, do kterých materiál patří