Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Nauka o podniku tematické otázky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.24 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Příprava a realizace výrobního procesu

Realizace dodávky v podniku vyráběného výrobku odběrateli včetně poprodejního servisu

Analýza a volba nákupního trhu

Výzkum nákupního trhu představuje trvalou, komplexní, systematickou analýzu dění v oblasti možných dodavatelů.

Ve svém výsledku poskytuje analýza nákupního trhu množinu dodavatelů, které je třeba v následujícím kroku analyzovat podle určitých kritérií a redukovat jejich počet

Analýza a volba dodavatele

Chybná předvolba dodavatele může vést ke ztrátám, které lze těžko likvidovat během vlastního nákupního procesu

Východiskem analýzy je řada informací o stávajících, ale i potencionálních dodavatelích. Informace lze setřídit do následujících skupin:

  • všeobecné informace o dodavatelském podniku

  • specifické informace mající vztah k nakupovanému materiálu

  • poskytované výhody dodavatelem

  • hodnocení stávajících partnerských (dodavatelsko – odběratelských vztahů)

Poptávka a hodnocení nabídky

  • Poptávka je charakterizována následujícími údaji:

  • Označení materiálu

  • Množství dodaného materiálu

  • Požadované vlastnosti materiálu

  • Způsob požadovaného zpracování

  • Očekávané záruky, služby, případně rozsah dodávek

  • Požadavky na balení

  • Dodací a platební podmínky, okamžik přechodu rizika, místo převzetí

  • Očekávané rabaty, skonta, slevy, aj.

  • Dodací lhůty

Jednání s dodavatelem

Psychická příprava k jednání je dána mentálními schopnostmi nákupčího. Jde o zásadní předpoklady vlastní další přípravy k jednání, které by měly vycházet z následujících vlastností nákupčího:

  • výkonnost, kapacita schopností a znalostí

  • sebevědomí (v přijatelných mezích)

  • vnímavost (umění vcítit se do pozice partnera v jednání, umění reagovat na nepředvídané situace, atd.)

  • trpělivost (je v jednáních nepředstavitelně významná)

Kontrola objednávky a hodnocení dodavatele

Kvantitativní a kvalitativní přejímka dodaného materiálu je závěrečným krokem v celém řetězci nákupního marketingu. Výsledkem je:

  • převzetí materiálu do skladů podniku,

  • zahájení reklamačního řízení,

Hodnocení dodavatelů je sledovanou položkou v rámci Systému řízení jakosti

Výsledkem hodnocení dodavatelů je portfolio dodavatelů, které může mít následující podobu.

  1. Charakterizujte jednotlivé časové fondy a jejich vzájemné vazby ve výrobním procesu.

Časový fond = plánovaný počet dní (hodin) jeho činnosti za rok

Kalendářní ČF (TK) – 365 dní*24hod. Nominální ČF + soboty, neděle, svátky. Používá se k výpočtu výrobní kapacity v nepřetržitých výrobních procesech (hutích, chemických výrobách)

Nominální ČF (TN) - Kalendářní ČF ve dnech – nepracovní dny; počet směn* délka směny

Využitelný ČF (TP) – Nominální ČF – Prostoje. Prostoje = čas pro plánované opravy a přemístění zařízení a čas na výrobu technologicky nevyhnutelných zmetků.

Témata, do kterých materiál patří