5.Zdr.pr
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Afektivní cíle
✓ Žák si je vědom potřeby jednat zodpovědně za své zdraví.
✓ Žák chápe význam organizací na podporu zdraví
Taxonomie vzdělávacích (kognitivních) cílů
Niemerkova taxonomie - I. úroveň – vědomosti
- II. úroveň – dovednosti
Bloomova taxonomie
Požadavky na cíle
Komplexnost – Zahrnují změny v rovině vzdělávací, postojové i výcvikové
− Vzdělávací (kognitivní) cíle, výchovné (afektivní) cíle, výcvikové (psychomotorické) cíle
Konzistentnost – Tímto se vyjadřuje vnitřní vazba cílů, která znamená podřízenost nižších cílů vyšším a závislost vyšších cílů na dosažení cílů nižších
− Cíle jednotlivých druhů škol
− Cíle jednotlivých předmětů
− Cíle jednotlivých ročníků
− Cíle jednotlivých tematických celků
− Cíle jednotlivých témat
− Cíle jednotlivých vyučovacích hodin
− Formulace výukových cílů by měly obsahovat – Požadovaný výkon (co musí žák umět) – je vyjádřen aktivními slovesy
- Podmínky výkonu (jak žák realizuje – sám, skupina)
- Norma výkonu (kolik úloh vyřešit, s jakým počtem chyb)
− Stanovit cíle dostatečně náročně, ale zároveň splnitelné pro žáka, realizuje se pomocí Bloomovy taxonomie cílů
✓ Kontrolovatelnost ✓ Přiměřenost
D) Didaktické zpracování tématu.
Specifické metody
- Výklad za použití powerpointové prezentace
- Pracovní list s obrázkem a přiřazení potravin k makronutrientům
- Beseda s výživovým specialistou
- Výukové video