Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




5.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (366.37 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

− Za cíl si klade vybavit žáky znalostmi a dovednostmi potřebnými k preventivní i aktivní péči o zdraví a bezpečnost.

Cíle vzdělávání v oblasti citů, postojů, hodnot a preferencí

− Výuka předmětu veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví směřuje k tomu, aby žáci: - Uvědomovali si důležitost organizování léčebně preventivní péče;

- Uvědomovali si význam právních norem, předpisů ve zdravotnictví;

- Vážili si zdraví a života;

- Měli pozitivní vztah ke zdravému životnímu stylu a řídili se jeho zásadami;

- Jednali odpovědně a přijímali odpovědnost za svá rozhodnutí a jednání v prevenci rizikového chování.

Pojetí výuky

− Předmět Veřejné zdravotnictví a výchova pro zdraví je teoreticko-praktický předmět.

− Výuka je realizována pomocí výkladu a diskusí, samostatnou prací žáků, exkurzemi, přednáškami odborníků k dané problematice.

− V rámci vyučovacích hodin je vhodné využít konkrétní příklady a situace z běžného života i ze zdravotnictví, ale také osobních zkušeností žáků, jejich zájmu v různých oblastech.

− Žáci vytvářejí samostatné práce, které prezentují před svými spolužáky v rámci třídy i školy (např. na nástěnkách).

− Výuka je doplněna vhodnými didaktickými pomůckami, např. použitím dataprojektoru, notebooku, videa, obrázků z knih a časopisů.

Obecně k cílům

Výukový cíl

= Kvalitativní a kvantitativní změny u jednotlivých žáků v oblasti kognitivní, afektivní a psychomotorické, kterých má být dosaženo v procesu výuky

Funkce cílů (Blížkovský)

Orientační a anticipační – správná pedagogická orientace, anticipace (předvídání) základních pedagogických možností

Motivační a stimulační - dosahování postupných cílů a úspěšné překonávání překážek

Realizační – správně stanovené cíle = proměna pedagogických představ ve skutečnost

Regulační – srovnávají hodnotu žádoucího výsledku (cíle) s hodnotou dosaženého výsledku

Klasifikace výukových cílů (obecné):

1. Kognitivní (vzdělávací, poznávací) – osvojování poznatků a intelektových dovedností (znalost, porozumění, aplikace, analýza, syntéza a hodnotící posouzení)

2. Afektivní (postojové, hodnotové) – osvojování postojů, tvoření hodnotové orientace (vnímavost, reagování, oceňování hodnoty, integrování hodnot)

3. Psychomotorické (výcvikové) – osvojování psychomotorických dovedností (řeč, psaní, manipulace, imitace, zpřesňování, koordinace, automatizace)

Výchovně vzdělávací cíle ve výchově ke zdraví

-Kognitivní cíle

✓ Žák vyjmenuje organizace na podporu zdraví, definuje pojem zdraví a nemoc

✓ Žák rozdělí prevenci, rozdělí složky potravy

✓ Žák porovná rozdíly mezi makronutrienty a mikronutrienty…

Psychomotorické cíle

✓ Žák vytvoří projekt na podporu zdraví

Témata, do kterých materiál patří