Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (51.27 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Studium učebnice

    • Je potřeba porovnat obsah učebnice s obsahem učiva vymezeným osnovami

    • V případě, že obsahy nesouhlasí, měl by se učitel rozhodnout o tom, který z doplňujících materiálů bude používat, aby bylo dosaženo cílů daných osnovami

    1. Zjištění potřeb žáků

    • Kurikulární dokumenty je třeba porovnat s potřebami žáků a jejich dosavadními znalostmi

    1. Tematický plán učiva

    • Kurikulární dokument školy

    • Konečná představa o výuce ve školním roce

    • Stanovuje tematické celky, počty hodin, které se jim budou věnovat

    • Při jeho zpracování se vychází z osnov předmětu

    • Někdy se formulují i hlavní výukové cíle tematických celků

    Nyní víme, kterému tématu se chceme ve výuce věnovat, a nastává fáze přípravy na výuku

    Typy přípravy na výuku

    1. První typ – blesková příprava

    • Odpovídá na otázky: Co? Jak?

    • Učitel si vymezí obsah, metody a prostředky

    • O výukových cílech předpokládá, že jsou zakomponovány do obsahu učebnice

    • V praxi se s tímto typem setkáváme často a to i u pečlivých učitelů z nedostatku času

    1. Druhý typ

    • Odpovídá na otázky: Co již bylo? Čeho chci dosáhnout? Jak a čím toho dosáhnu? Jaké bude mít tato hodina pokračování?

    • Učitel pracuje s cíli popisujícími, čemu se mají žáci naučit a na jaké úrovni

    • Zařazuje vyučovací jednotku do obsahových a časových souvislostí s tím, co bylo a tím, co bude

    • Projevuje se to opakováním učiva z minulé hodiny, zadávání úkolů na příští

    • Nejčastější typ přípravy

    1. Třetí typ

    • Nejnáročnější, lze charakterizovat otázkami:

    • Cíl: Co chci? Čeho zamýšlím dosáhnout?

    • Jakými prostředky?

      • Obsah učiva – stručný nástin

      • Volba vyučovacích metod, didaktických pomůcek a technik, metodický postup

    • Zvláštní didaktická hlediska

      • Co bude z učiva pro žáky nejobtížnější? Jak budu žáky aktivizovat? Jak zajistím diferencovaný přístup k žákům?

      • Vypracování systému úkolů k procvičování a upevňování učiva (včetně domácí práce)

    • Výchovné možnosti

      • Jak mohu učiva výchovně využít?

    • Organizuje si vyučovací jednotku

      • Jaké pracovní podmínky musím zajistit?

      • Jaký organizační typ hodiny bude mé metodické koncepci nejlépe odpovídat?

    • Časový projekt

      • Kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím vyučovací hodiny? Kolik času si vyžádá domácí příprava žáků na další hodinu?

    • K realizaci přípravy

      • Jak budu zajišťovat pracovní součinnost žáků? Jak budu zjišťovat pracovní výsledky žáků?

    1. Didaktické zpracování tématu

    • Powerpointová prezentace

    • Pracovní list, křížovka

    Témata, do kterých materiál patří