7_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Studium učebnice
-
Je potřeba porovnat obsah učebnice s obsahem učiva vymezeným osnovami
-
V případě, že obsahy nesouhlasí, měl by se učitel rozhodnout o tom, který z doplňujících materiálů bude používat, aby bylo dosaženo cílů daných osnovami
Zjištění potřeb žáků
-
Kurikulární dokumenty je třeba porovnat s potřebami žáků a jejich dosavadními znalostmi
Tematický plán učiva
-
Kurikulární dokument školy
-
Konečná představa o výuce ve školním roce
-
Stanovuje tematické celky, počty hodin, které se jim budou věnovat
-
Při jeho zpracování se vychází z osnov předmětu
-
Někdy se formulují i hlavní výukové cíle tematických celků
Nyní víme, kterému tématu se chceme ve výuce věnovat, a nastává fáze přípravy na výuku
Typy přípravy na výuku
První typ – blesková příprava
-
Odpovídá na otázky: Co? Jak?
-
Učitel si vymezí obsah, metody a prostředky
-
O výukových cílech předpokládá, že jsou zakomponovány do obsahu učebnice
-
V praxi se s tímto typem setkáváme často a to i u pečlivých učitelů z nedostatku času
Druhý typ
-
Odpovídá na otázky: Co již bylo? Čeho chci dosáhnout? Jak a čím toho dosáhnu? Jaké bude mít tato hodina pokračování?
-
Učitel pracuje s cíli popisujícími, čemu se mají žáci naučit a na jaké úrovni
-
Zařazuje vyučovací jednotku do obsahových a časových souvislostí s tím, co bylo a tím, co bude
-
Projevuje se to opakováním učiva z minulé hodiny, zadávání úkolů na příští
-
Nejčastější typ přípravy
Třetí typ
-
Nejnáročnější, lze charakterizovat otázkami:
-
Cíl: Co chci? Čeho zamýšlím dosáhnout?
-
Jakými prostředky?
-
Obsah učiva – stručný nástin
-
Volba vyučovacích metod, didaktických pomůcek a technik, metodický postup
-
-
Zvláštní didaktická hlediska
-
Co bude z učiva pro žáky nejobtížnější? Jak budu žáky aktivizovat? Jak zajistím diferencovaný přístup k žákům?
-
Vypracování systému úkolů k procvičování a upevňování učiva (včetně domácí práce)
-
-
Výchovné možnosti
-
Jak mohu učiva výchovně využít?
-
-
Organizuje si vyučovací jednotku
-
Jaké pracovní podmínky musím zajistit?
-
Jaký organizační typ hodiny bude mé metodické koncepci nejlépe odpovídat?
-
-
Časový projekt
-
Kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím vyučovací hodiny? Kolik času si vyžádá domácí příprava žáků na další hodinu?
-
-
K realizaci přípravy
-
Jak budu zajišťovat pracovní součinnost žáků? Jak budu zjišťovat pracovní výsledky žáků?
-
-
Didaktické zpracování tématu
Powerpointová prezentace
Pracovní list, křížovka