Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




7b._Case_Olympus

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (163.14 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Po  odchodu  prezidenta  Shimoyami  se  řízení  ujali  postupně  Masatoshi  Kishimoto  (1993-2001)  a 
Tsuyoshi  Kikukawa  (2001-2011).  Ukázalo  se,  že  oba  o  plánu  Tobashi  věděli.  Kishimoto  instruoval 
Yamadu  s Morim,  aby  věc  dále  tajili.  To  se  jim  úspěšně  dařilo,  díky  jejich  bohaté  znalosti  a 
zkušenostem finančního managementu.  

Orgány a rada ředitelů 

Před  odhalením  skandálu  sedělo  v  radě  ředitelů  Olympusu  15  ředitelů.  Kikukawa  zastával  pozice 
předsedy  a  generálního  ředitele,  Woodford  pozici  prezidenta  a  provozního  ředitele  a  pozici  ředitele 
zastával také nám již známý aktér Mori. V radě ředitelů také seděli tři nezávislí ředitelé. Na poměry 
tehdejšího  systému  správy  společností  jde  o  nadprůměrný  počet.  Obchodní  zákoník  totiž  neurčoval 
minimální počet nezávislých ředitelů, a tak drtivá japonských společností měla v radě ředitelů pouze 
interní  členy,  kteří  se  na  pozici  dostali  skrze  celoživotní  práci  u  dané  společnosti.  Jedinou  osobou 
v radě, která rozuměla financím a účetnictví, byl sám Mori.  

Mimo radu ředitelů do roku 2001 fungoval manažerský výbor a rada výkonných ředitelů. Manažerský 
výbor se skládal ze všech členů rady ředitelů a komise pro audit. Účelem tohoto orgánu bylo zkoumat 
návrhy, které byly překládány radě výkonných ředitelů. Rada výkonných ředitelů se skládala z osob 
výše postavených, než kteří seděli v radě ředitelů. Měla hlavní rozhodovací pravomoc o každodenních 
aktivitách Olympusu a rada ředitelů i manažerský výbor tak byly de fakto pod ní. V roce 2001 však 
oba výše popsané orgány  zanikly a byl zformován  výbor pro manažerskou implementaci, který měl 
v průměru  7  až  8  členů.  Těmi  byly  předseda  rady  ředitelů,  prezident,  viceprezident,  prezidenti 
dceřiných  společností  či  centrální  manažeři.  Cílem  výboru  bylo  především  oddělení  rozhodování  o 
každodenní činnosti podniku od jednání rady ředitelů.  

Témata, do kterých materiál patří